رئیس اداره محیط‌زیست دامغان خبر داد؛

دستگیری ۶ شکارچی متخلف در دامغان

علی آذر پور گفت: شش شکارچی نوزده قطعه کبک در مناطق جنوب شهرستان دامغان دستگیر شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، علی آذر پور علی آذر پور ضمن بیان اینکه در پی حفاظت و پایش مناطق کوهستانی جنوب دامغان محیط‌بانان به چهار گروه شکارچی غیرمجاز برخورد کردند، گفت: این افراد ناجوانمردانه در مسیر چشمه‌سار‌ها پنهان و پس از حضور حیات‌وحش برای شرب آب اقدام به شکار حیوانات می‌کردند.

او از دستگیری و معرفی این شش شکارچی متخلف غیرمجاز به مراجع قضائی دامغان خبر داد و افزود: از این افراد تعداد سه قبضه سلاح شکاری ساچمه زنی، لاشه ۱۹ قطعه کبک وحشی و مقادیری مهمات کشف و ضبط شد.


بیشتر بخوانید:۲۱ قطعه کبک وحشی در میامی کشف شد


رئیس اداره محیط‌زیست دامغان بابیان اینکه این افراد به جرم شکار غیرمجاز و همچنین شکار در فصل ممنوعه به استناد بند الف مواد ۱۰ و ۱۱ قانون شکار و صید به مراجع قضائی شهرستان معرفی شدند، ابراز داشت: محیط‌بانان در هر نقطه دامغان با هوشیاری مناطق را پایش و با متخلفان برخورد می‌کنند.

آذر پور بابیان اینکه بر اساس آخرین مصوبه شورای عالی محیط‌زیست بهای ناشی از شکار و صید غیرمجاز هر قطعه کبک وحشی را سه میلیون ریال تعیین کرده است، اضافه کرد: این متخلفان جمعاً مبلغ ۵۷ میلیون ریال به‌حساب دولت می‌بایست واریز کنند.

انتهای پیام / م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.