مدیر جهاد کشاورزی مرودشت خبر داد؛

آغاز برداشت بادام در مرودشت

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت گفت: برداشت بادام درختی از ۶۷۱ هکتار از باغ‌های بادام دیم و آبی در مرودشت آغاز شد‌ه است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، عزیز رحیمی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت اظهار کرد: برداشت بادام درختی از ۶۷۱ هکتار از باغ‌های بادام دیم و آبی در مرودشت آغاز شد‌ه است و پیش بینی می‌شود بالغ بر ۵۰۰ تن بادام تولید شود.

او افزود: برداشت بادام از اواخر مرداد ماه آغاز شده است و تا اواخر شهریورماه ادامه خواهد داشت.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت با بیان اینکه متوسط برداشت بادام دیم و آبی از ۸۰۰ تا هزار کیلو گرم در هکتار است، تصریح کرد: از مجموع ۶۷۱ هکتار باغ‌های بادام ۴۶۷ هکتار آن دیم و ۲۰۴ هکتار آن آبی است.

رحیمی با بیان اینکه بیشترین میزان کشت بادام در شهرستان متعلق به بخش کامفیروز و درودزن است، اضافه کرد: این محصول از نظر اقتصادی می‌تواند در معیشت کشاورزان تاثیر بسزایی داشته باشد و قابلیت خوبی به منظور غرس در اراضی شیب دار و کشت به صورت دیم را دارد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت افزود: با توجه به زودگل بودن ارقام قدیمی و عملکرد پایین این باغ ها، این مدیریت به منظور اصلاح و احیای باغ‌های بادام شهرستان و بهبود وضعیت تولید این باغ‌ها طرح تغییر ارقام زودگل و با عملکرد پایین را در دستور کار دارد.

او ادامه داد: همچنین این سازمان، به منظور کشت ارقام جدید و دیرگل و با عملکرد بالا، تسهیلاتی مانند یارانه نهال و پیوندک را به متقاضیان پرداخت می‌کند.

این مقام مسئول با بیان اینکه برداشت بادام به صورت سنتی انجام می‌شود، تصریح کرد: هر ساله همزمان با آغاز فصل برداشت زمینه اشتغال تعداد زیادی کارگر فصلی فراهم خواهد شد.

او با اشاره به ویژگی و شرایط آب و هوایی کشت بادام، افزود: درخت بادام نیاز زیادی به آبیاری ندارد و در برابر کم آبی مقاوم و نگهداری از آن نسبت به درختان دیگر راحت‌تر است.

شهرستان مرودشت با دارا بودن حدود ۷ هزار هکتار باغ از شهرستان‌های برتر در تولید محصولات زراعی و باغی است و انواع محصولات باغی از جمله پسته، گردو، انگور، زیتون، انار، انواع دانه دار و هسته دار‌ها در این شهرستان کشت می‌شود.

مرودشت در فاصله ۴۵ کیلومتری شمال شیراز قرار دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار