افزایش ۷ درصدی مصرف آب در خراسان جنوبی

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی گفت: حجم مصرف آب در ۴ ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه پارسال ۷ درصد افزایش یافت.

امامی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی  در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت: حجم مصرف آب در ۴ ماه نخست امسال ۱۰ میلیون و ۶۷۶ هزار و ۷۹۲ مترمکعب در بخش شهری بوده است که نسبت به مدت مشابه پارسال که ۱۰ میلیون و ۱۸ هزار و ۳۵۱ مترمکعب بوده افزایش ۷ درصدی را نشان می‌دهد.

او افزود: مصرف آب در بخش روستایی نیز با توجه به مصرف ۶ میلیون و ۹۵ هزار و ۵۵ مترمکعب در ۴ ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش سه درصدی را نشان می‌دهد.

امامی عنوان کرد: با توجه به ابلاغیه‌ای که در ۱۵ اردیبهشت امسال از سوی شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور ارسال شد، تعرفه آب ۷ درصد افزایش یافته است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی اظهار کرد: تا پایان سال ۹۸ بدهی معوق مشترکین استان در بخش شهری رقمی بالغ بر ۱۷ میلیارد تومان بوده که این رقم در پایان تیرماه امسال به ۲۱ میلیارد تومان افزایش یافته است.


بیشتر بخوانید


او بیان کرد: در بخش روستایی نیز در پایان سال ۹۸ بالغ بر ۷ میلیارد تومان بدهی معوق مشترکین بوده که این رقم در پایان تیر ماه امسال به بیش از ۸ میلیارد تومان افزایش یافته است.

امامی تصریح کرد: در بخش شهری معوقات افزایش ۲۷ درصدی و در بخش روستایی افزایش ۱۴ درصدی داشته است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی ادامه داد: با شیوع ویروس کرونا، متوسط مصرف در کاربری خانگی از ۱۱.۸ مترمکعب به ۱۳.۴ مترمکعب در ماه افزایش یافته است.

او گفت: با نصب سایبان روی کولر‌های آبی ۱۰ تا ۱۵ درصد در مصرف آب صرفه جویی می‌شود چرا که در زیر سایبان قرار دادن کولر ضمنن کاهش مصرف انرژی از تابش مستقیم نور خورشید و هدررفت زیاد آب ناشی از تبخیر جلوگیری می‌کند.

امامی افزود: برای آبیاری باغچه‌ها در تابستان بهتر است این کار اوایل صبح یا شب انجام شود.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.