یک امتیاز برای زائرین جامانده از حج تمتع ۱۳۹۹

مدیر حج و زیارت استان کرمانشاه گفت : زائرین جامانده از حج تمتع ۱۳۹۹ که قسط دوم هزینه‌های اعزام خود را پرداخت کرده‌اند، برای سال آینده با همین هزینه امسال اعزام خواهند شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جواناز کرمانشاه؛ حسین نیک روش مدیر حج و زیارت استان کرمانشاه با اشاره به منتفی شدن حج تمتع امسال، گفت : هرچند از اواخر پارسال تمام برنامه ریزی‌های لازم برای اعزام زائرین به سرزمین وحی انجام گرفته بود، اما شیوع بیماری کرونا اعزام‌ها را منتفی کرد.

او گفت : در این راستا، سازمان حج و زیارت تصمیم گرفت زائرین جا مانده از حج تمتع ۱۳۹۹ را در اولویت اعزام سال آینده قرار دهد.

مدیر حج و زیارت استان کرمانشاه افزود: از سوی دیگر این سازمان به منظور حفظ حقوق این زائرین و اینکه برای سال آینده بار مالی بیشتری به آن‌ها وارد نشود، رایزنی‌ها را با هیات دولت انجام داد تا امکان اعزام زائرین جامانده با هزینه‌های امسال برای حج تمتع ۱۴۰۰ فراهم شود.

او افزود: خوشبختانه این رایزنی‌ها منجر به این شد که هیات دولت مجوز حساب کردن هزینه‌های اعزام زائرین جامانده از حج تمتع ۱۳۹۹ با ارز ۹ هزار تومانی برای حج تمتع ۱۴۰۰ را صادر کند.

نیک روش ادامه داد: باتوجه به اینکه زائرین قسط اول هزینه‌های اعزام خود را ابتدای سال پرداخت کرده‌اند، از سوم شهریور تا ۱۲ این ماه به آن‌ها فرصت داده شد قسط دومشان را نیز واریز کنند تا دیگر برای سال آینده هزینه‌ای پرداخت نکنند.

 این مسئول گفت: این تاریخ تا روز چهارشنبه هفته آینده (۱۹ شهریور) تمدید شده و زائرینی که تاکنون قسط دومشان را واریز نکرده‌اند، طی این مدت می‌توانند اقدام کنند.

او افزود: البته هیچ اجباری برای پرداخت قسط دوم به زائرین نکرده‌ایم، اما زائرینی که قسط دوم خود را پرداخت نکنند، برای سال آینده هزینه‌ها را مطابق با نرخ روز ارز پرداخت خواهند کرد.

مدیر حج و زیارت استان کرمانشاه ادامه داد: قرار بود امسال از استان کرمانشاه ۹۲۰ نفر به حج تمتع اعزام شوند که تاکنون ۵۰ درصد آن‌ها قسط دوم خود را واریز کرده‌اند.

او گفت: در مجموع بصورت میانگین هزینه اعزام هر زائر جامانده برای سال آینده حدود ۳۰ میلیون تومان خواهد بود، اما برای زائرینی که قسط دوم خود را واریز نکرده‌اند و یا زائرین جدید سال آینده هزینه‌ها مطابق با نرخ روز ارز حساب خواهد شد .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار