جزئیات طرح برق امید؛ برق مصرفی کدام مشترکان رایگان می‌شود؟

سخنگوی صنعت برق گفت: جامعه هدف طرح برق امید، همه مشترکان خانگی هستند.

تکلیف مشترکان در برق امید چه خواهد شد؟به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، مصطفی رجبی مشهدی معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی توانیر و سخنگوی صنعت برق در گفت‌وگو با برنامه‌ای رادیویی گفت: همه مشترکان خانگی در جامعه هدف طرح برق امید قرار می‌گیرند.

 او ادامه داد: ۲۹ میلیون مشترک خانگی در کشور وجود دارند که حدود ۳۰ درصد از آن‌ها براساس اطلاعات ثبت شده در سال‌های ۹۷ و ۹۸، مشمول این طرح خواهند شد (۵ میلیون و ۵۰۰ هزار مشترک) و ضمن آنکه سایر مشترکان نیز می‌توانند با کاهش مصرف خود مشمول تخفیف‌های صد درصدی بهای برق شوند.

 رجبی مشهدی افزود: در ماه‌های گرم برای مناطق عادی ۱۰۰ کیلووات و برای ماه‌های غیر گرم الگوی مصرف ۸۰ کیلووات ساعت خواهد بود و برای مناطق گرم هم الگوی مصرف ۴۰۰ کیلووات ساعت خواهد بود.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی توانیر و سخنگوی صنعت برق گفت: با توجه به اینکه این طرح از امسال اجرا خواهد شد، انتظار داریم با اطلاع رسانی‌های گسترده، مشترکان بیشتری به این جرگه بپیوندند چرا که ظرفیت‌های خوبی برای مصرف بهینه در بخش خانگی وجود دارد.


بیشتر بخوانید


او بیان کرد: هدف این طرح کاهش رفاه خانوار نیست بلکه در نظر دارد با آموزش و آگاه سازی، رفتار مصرفی مشترکان را اصلاح کند به طور مثال دقت مشترکان را در نحوه استفاده از وسایل برقی و همین طور خرید وسایل برقی افزایش دهد.

رجبی مشهدی اضافه کرد:  اگر بتوانیم مصرف برق در بخش خانگی را بهینه کنیم و آن را در حد استاندارد‌ها کاهش دهیم، می‌توان برق کاهش یافته در این بخش را به بخش‌های مولد تزریق کرد و باعث رونق اقتصادی بیشتر و ایجاد اشتغال شد.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی توانیر و سخنگوی صنعت برق  اضافه کرد: برای  تمامی مشترکان و به ویژه مشترکان پرمصرف امکان خرید و نصب پنل‌های خورشیدی کوچک با تسهیلات مناسب فراهم می‌شود تا خریداران هزینه آن را به صورت اقساط بپردازند.

 او افزود: هزینه این پنل‌ها که قابل نصب بر روی کولر‌های آبی هستند و ظرفیت تولید آن‌ها ۴۰۰ تا ۵۰۰ وات برق است، در حدود ۵ میلیون تومان است که به زودی در خصوص نحوه بهره گیری از این امکان، اطلاع رسانی خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۹ ۱۹ آذر ۱۳۹۹
نصب پنل خورشیدی بر روی کولر آبی فکر خوبی است و یک تیر و دو نشان محسوب می شود یعنی آفتابی که در نبودن سایه پنل راندمان کولر را کاهش می دهد با تابیدن بر روی پنل نه تنها راندمان را کاهش نحواهد داد بلکه تبدیل به برق می شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۳ ۱۲ شهريور ۱۳۹۹
بشنوید وباور نکنید بازهم نقشه ای در راه است تا حالا چی دیدیددر ایران رایگان باشدیک کلک دیگه ای دارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۱ ۱۲ شهريور ۱۳۹۹
خوب کاری کنید صنعتی مثل سیمان که برق می خوره، هسته ای شود یا کم مصرف شود و امثال این صنایع
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۶ ۱۲ شهريور ۱۳۹۹
اگر مدیریت دارید و فقط کلامی نیستید مراکز دولتی را که پرمصرفترین ها هستند مجهز به انرژی خورشیدی کنید و قیمت برق خانوار را پایین بیاورید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۸ ۱۲ شهريور ۱۳۹۹
دیروز برام پیامک اومد که برق تون رو اگه واریز نکنید قطع میکنیم ! بدهی 30 هزار تومن . اونم در این ایام کرونا ! اگه کسی قبض 30 تومنی رو نداده حتما نداره . این درسته که تهدید کنن ؟ خیلی دلم گرفته از مسئولین .
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۱:۰۲ ۱۲ شهريور ۱۳۹۹
اینقدر سر مردم کلاه نگذارید .
چرا دست تو جیب مردم می کنید؟ککک
پول برق من این دوره نسبت به دوره های قبل در برابر شده بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۵ ۱۲ شهريور ۱۳۹۹
برق امید نخاستیم خاهشا دست از سر ملت بردارید تا این سه صد روز هم تموم بشه
Iran (Islamic Republic of)
مسعود
۲۰:۴۴ ۱۲ شهريور ۱۳۹۹
اتفاقا این طرح کاهش رفاه خانوار است، یعنی اگر کسی بخواهد شامل این طرح بشه تو ماههای گرم نباید کولر استفاده کنه، یا حداکثر روزی یک ساعت در مناطق عادی کولر برنه، از حداقل روشنایی در شب استفاده کنه، تلویزیون هم در روز حداکثر ۴ ساعت استفاده کنه، دیکه هیچ وسیله برقی دیگه ای استفاده نکنه، حالا چه جور با مصرف این مقدار که شامل طرح میشه این اقا میگه هدف کاهش رفاه خانوار نیست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۲ ۱۲ شهريور ۱۳۹۹
مارا به برق تو امید نیست، شر مرسان.
Iran (Islamic Republic of)
ممنون اداره برق!!!
۱۹:۱۷ ۱۲ شهريور ۱۳۹۹
فکر کنم برق یکی مثل خانواده ما رایگان میشه،چون تو منطقه سرد سیر هستیم و دریغ از داشتن کولر و حتی یک پنکه ...!! البته اینکه پولی هم نداریم که این تجملات رو بخریم ..!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۳ ۱۲ شهريور ۱۳۹۹
فقط یک یخچال در طول دوره بیشتر از این مصرف داره. بقیه وسایل به کنار.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۴ ۱۲ شهريور ۱۳۹۹
ظلم هرگز پایدار نخواهد ماند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۹ ۱۲ شهريور ۱۳۹۹
شما حساب کنید 200 سال طول می کشد که من تو این شرایط کشور با این درآمد صاحب خانه بشم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۳ ۱۲ شهريور ۱۳۹۹
؟! اگه بر اسای قیمت 200 سال بعد حساب کنید یعنی تا قیامت من بدو آهو بدو ! یعنی حتی خیال خانه هم پر !!!
روحانی مچکریم!
Iran (Islamic Republic of)
محمد رضا
۱۶:۳۹ ۱۲ شهريور ۱۳۹۹
ببینید،همه قبول داریم که تابستان گرمی را میگذرانیم،و بناچار مجبور از استفاده از انواع وسایل خنک کننده هستیم،با گذشت تابستان،بزودی قبض برق مصرفی برای همه ما خواهد امد،قبضی که رقم ان،برق را از چشم همه ما حواهد پراند،این برق که از چشم ما خواهد پرید رایگان خواهد بود و هموطنان هیچگونه پرداختی بابت ان نخواهند داشت،و اگر مورد خلافی مشاهده کردند میتوانند با تعزیرات تماس بگیرند،من الله توفیق
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۲ ۱۲ شهريور ۱۳۹۹
این الگوی تعریف شده مصرف برق برای خانه های خالیست یا قبرستانها چون مصرف برق ما خیلی کمه و بخاطر سرمایی بودن کولر کم مصرف میکنیم اما باز مصرفمان بیشتر از اینی که گفتین میشه اما خودمونیم خوب ملت رو سر کار گذاشتین اما فکر میکنید ملت به ذات درونی شما پی بردن
آخرین اخبار