تبریز از لحاظ کاربری‌های فراشهری بسیار فقیر است

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه شهرستان تبریز در حوزه راه و شهرسازی دارای دو مشکل اساسی است گفت: تبریز از لحاظ کاربری‌های فراشهری بسیار فقیر است و پروژه‌های بزرگ جذاب و توریستی ندارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز، سلطانی مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی گفت: دولت فقط در حوزه احداث زیربنا‌های حمل و نقل استان شامل ۲۴ پروژه ملی و چهار پروژه راه‌آهن، ۱۸ هزار میلیارد تومان تعهد داده است، اما متاسفانه کل اعتبارات تخصیص یافته سالانه دولت به این نهاد به کمتر از یک‌هزار میلیارد تومان می‌رسد.

او گفت: طی دو سال اخیر ۲۴۰ کیلومتر آزادراه و بزرگراه به مجموع شبکه راهی استان افزوده شده و بیش از ۱۷۰ کیلومتر از راه‌های روستایی نیز احداث، بهسازی و روکش‌گذاری شده است.

سلطانی با بیان اینکه شهرستان تبریز در حوزه راه و شهرسازی دارای دو مشکل اساسی است، گفت: تبریز از لحاظ کاربری‌های فراشهری بسیار فقیر است و پروژه‌های بزرگ جذاب و توریستی ندارد.

او گفت: تنها پروژه‌های بزرگ تبریز می‌توان به ائل‌گلی و لاله پارک اشاره کرد، پروژه آیسان نیز می‌توانست به یک کاربری فراشهری و حتی ملی تبدیل شود که حتی سرمایه‌گذارانی برای احداث آن به میدان آمدند، اما موضوع محل احداث آن بسیار بحث برانگیز بود و ساخت آن را با چالش همراه کرد.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی افزود: تمام مطالعات لازم در راستای بازآفرینی شهری، اصلاح بافت‌های فرسوده ناکارآمد، مناطق حاشیه‌نشینی و مشکلاتی این ‌چنینی با همراهی شهرداری و ستاد بازآفرینی استان برای ۱۰ سال آتی تکمیل شده است، اما مشکلاتی هم دارد.

او در خصوص آخرین وضعیت ساخت شهرک جوانان تبریز، گفت: این شهرک که به مساحت ۱۳۲ هکتار تعیین شده بود که به دلیل قرارگیری بر روی گسل، دارای شیب بالا و در معرض خطر ریزش قرار دارد که با توجه به آیین‌نامه ۲۸۰۰ و رعایت مقررات لازم جهت احداث، برای ۵۸ هکتار این شهرک برنامه داریم.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار