خبری خوش برای ساکنان مسکن مهر پیرحاجی گنبدکاووس

مسکن مهر پیرحاجی گنبدکاووس به دلیل مشکلات زیر ساختی، تحت پوشش طرح شهید شوشتری قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، چندی پیش پیامک‌ها و تماس‌های مکرری از برخی ساکنان مسکن مهر پیرحاجی گنبدکاووس مبنی بر اینکه این شهرک با مشکلاتی نظیر انباشت زباله، فاضلاب، نداشتن نانوایی، مغازه و حتی مسجد به باشگاه خبرنگاران جوان ارسال شد.

بر این اساس، پیگیری‌هایی در این زمینه صورت گرفت و خبرنگار ما هم به محل مورد نظر برای بازدید میدانی و صحبت با یکی ازمعتمدین برای اطلاع دقیق از مشکلات مردم اعزام شد.

پس از بررسی‌ها مشخص شد مشکل عمده این منطقه مشخص نبودن هویت آن است یعنی مشخص نیست این شهرک در حوزه شهری و یا در حوزه روستایی قرار دارد و آسیب‌های اجتماعی و ضعف زیر ساختی مشکلات دیگه منطقه هستند.

معتمد شهرک پیرحاجی گنبدکاووس گفت: از زمان ساخت این منازل، شبکه بهداشت این منطقه دچار مشکل است که نارضایتی مردم را به همراه دارد.

او گفت: زباله‌ها به موقع از شهرک خارج نمی‌شود و همین باعث آلودگی و در برخی مواقع هم موش در کنار سبد‌های زباله دیده شده است.

این معتمد ادامه داد: برای چند ارگان نامه نوشتیم، اما پیگیری صورت نگرفت و ما همچنان به دنبال حل مشکل این منطقه هستیم.

معتمد شهرک گفت:اخیرا با پیگیری‌هایی که انجام شد این شهرک تحت پوشش طرح شهید شوشتری قرار گرفته و اقدامات برای رفع مشکلات شروع شده است و امیدواریم معضل آن حل شود.

سرهنگ قاسمپورفرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه گنبدکاووس ابتدا در تشریح این طرح گفت: در طرح شهید شوشتری اقدامات فرهنگی، آموزشی انجام می‌شود و با هدف محرومیت‌زدایی به کمک مناطق محروم می‌آید که رییس آن استاندار و سپاه نیز دبیر اجرایی آن است.


بیشتر بخوانید


این مقام مسئول افزود: اواخر سال ۹۸، مسکن مهر پیرحاجی گنبدکاووس به دلیل مشکلات زیرساختی تحت پوشش این طرح قرار گرفت.

او گفت: برآورد کامل از محله، بررسی آسیب‌ها و ظرفیت‌ها و همچنین با توجه به شیوع ویروس کرونا، ضدعفونی کردن معابر، توزیع بسته‌های معیشتی ارائه مشاوره‌های جمعی از اقدامات اولیه این طرح، اما موضوع بهداشت این منطقه در اولویت است.

سرهنگ قاسمپور همچنین استفاده از ظرفیت اهالی محلات آسیب‌پذیر، برای اجرای برنامه‌های طرح شهید شوشتری را مهم دانست و افزود: بدون مشارکت مردم، برنامه‌ها با موفقیت انجام نخواهد شد و برای این منظور شورای محله را که متشکل از معتمدین محل است راه اندازی کردیم.

این مقام مسئول گفت: مناطق سید آباد و اسلام آباد هم مناطق دیگه‌ای در شهر هستند که تحت پوشش طرح شهید شوشتری هستند.

سرهنگ قاسمپورگفت: بنیاد مسکن و شهرسازی در مورد بافت این منطقه، هم اقداماتی در حال انجام دارند.

او گفت: اقدام دیگر، برای برخی ادارات شرح وظایف مشخص شد که با امضای فرمانداری به ادارات ابلاغ شد و در مرحله بعد بحث مطالبه گری است که امیدواریم در این زمینه موفق شویم و تا حدودی بتوانیم مشکلات مسکن مهر پیر حاجی حل شود.

انتهای پیام/م/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.