بهره‌برداری از ظرفیت کامل مجتمع پرورش میگوی گمیشان برای ۷ هزار نفر اشتغال‌زایی دارد

استاندار گلستان گفت: بهره‌برداری از ظرفیت کامل مجتمع پرورش میگوی گمیشان برای ۷ هزار نفر اشتغال‌زایی دارد و این برای شهرستان گمیشان نعمتی بزرگ در کاهش نرخ بیکاری و محرومیت زدایی خواهد بود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، حق شناس، استاندار گلستان در بازدید از مجتمع پرورش میگوی گمیشان گفت: در این مزرعه ده هزار هکتاری که ۳۵۰ مزرعه خواهد شد ۳ هزار و ۵۰۰ نفر به صورت مستقیم و معادل آن به صورت غیرمستقیم مشغول به کار خواهند شد و این برای شهرستان گمیشان نعمتی بزرگ در کاهش نرخ بیکاری و محرومیت زدایی خواهد بود.

او ادامه داد: سال گذشته به دلیل بیماری لک سفید، میزان برداشت به زیر ۵۰۰ تن رسید و تصور نمی‌شد که در سال جاری بتوان میگو پرورش داد، اما خوشبختانه با تدابیر انجام شده ۴۰ درصد مزارع به پرورش میگو پرداختند.

حق شناس گفت: خوشبختانه در حال حاضر که فصل برداشت است، میگو‌ها از وزن مناسبی برخوردار هستند و انشاءالله سال آینده تمام این مزارع زیر کشت پرورش میگو خواهند رفت.

استاندار گلستان افزود: در مزارع موجود، به دلیل شرایط محیطی فقط سالی یک بار امکان پرورش میگو وجود دارد، اما با بهره برداری از اولین پروژه پایلوت پرورش متراکم میگوی کشور در بندرترکمن، امکان برداشت سه بار در سال هم ممکن می‌باشد که این موجب افزایش بهره وری و اشتغال زایی می‌شود.
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.