تمرین‌های ورزشی مفید و کاربردی (قسمت چهارم)

ورزش به شکل درست و اصولی، نه تنها برای افراد سالم و بدون مشکلات جسمی لازم و مهم است، بلکه به کم شدن عارضه در بیماران نیز کمک می‌کند.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در قسمت قبل از سری گزارش‌های " تمرین‌های ورزشی مفید و کاربردی" درباره عارضه کف پای صاف صحبت و دو تمرین کاربردی را نیز معرفی کردیم. در ادامه و در این گزارش، تمرین‌های دیگری را مرور خواهیم کرد که با انجام آن‌ها می‌توانید عوارض این مشکل را تا حد قابل توجهی کاهش دهید.

تمرین ۳

شبیه به شکل، رو به روی دیوار ایستاده و کف دست‌ها را مقابل شانه روی دیوار قرار دهید. پایی که جلوتر قرار می‌گیرد باید فاصله حدودی ۳۰ سانتی متری از دیوار داشته باشد. زانوی جلو کمی خم و زانوی پای عقب در حالت صاف باشد. با کف دست به دیوار تکیه کنید، به طوری که در ساق پای پشتی احساس کشش داشته باشید. چند ثانیه صبر کنید و مجددا به حالت عادی بازگردید. این تمرین را ۲ بار در روز و هر بار برای هر پا ۱۰ مرتبه انجام دهید.

تمرین‌های ورزشی مفید و کاربردی (قسمت چهارم)

تمرین ۴

مطابق شکل ایستاده و برای حفظ تعادل از نرده‌های راه پله کمک بگیرید. با پنجه روی اولین پله، طوری که کمی پاهایتان از هم فاصله داشته باشند بایستید. دقت کنید که پاشنه‌ها اندکی بیرون و زانو‌ها مستقیم باشند. اندکی پاشنه پا را پایین ببرید تا در ساق پای خود احساس کشش کنید. این حالت را برای زمانی معادل ۱۰ تا ۲۰ ثانیه حفظ کنید و مجددا پاشنه‌ها را به وضعیت قبل بازگردانید.
این تمرین باید حداقل ۲ بار در روز و هر بار ۶ مرتبه تکرار شود.

تمرین‌های ورزشی مفید و کاربردی (قسمت چهارم)

تمرین ۵

در حالت ایستاده تکیه گاه مناسبی مانند پشتی یک صندلی را با دست نگه دارید و یا بنشینید. قوس کف پای خود را بر روی یک جسم استوانه‌ای مانند وردنه، بطری یا قوطی‌های نوشیدنی که مقاومت مناسبی داشته باشند و یا حتی یک توپ تنیس قرار دهید. پا و مچ پا را در جهت‌های مختلف روی جسم استوانه‌ای حرکت دهید.

برای مدت چند دقیقه این حرکت را انجام داده و هر زمان در پا احساس ناراحتی کردید متوقف کنید. انجام این تمرین دو بار در روز توصیه می‌شود.

اگر جسم استوانه‌ای مانند قوطی نوشیدنی، سرد باشد، احساس ناراحتی کمتری در کف پا حس خواهید کرد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار