حمایت ۸۱ برنده جایزه نوبل از بایدن

۸۱ نفر از برندگان جایزه نوبل اعلام کردند به دلیل حمایت‌های «جو بایدن» از نظرات علمی کارشناسان، در انتخابات پیش‌رو در آمریکا از او حمایت می‌کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی‌ان‌ان، ۸۱ نفر از برندگان جایزه نوبل امروز در نامه‌ای سرگشاده اعلام کردند جو بایدن را برای ریاست جمهوری آمریکا تایید می‌کنند زیرا او تمایل زیادی برای گوش دادن به صحبت‌های کارشناسان دارد و همچنین از علم در یافتن راه‌حل‌ها به شدت حمایت می‌کند.

این برندگان جایزه نوبل در شیمی، پزشکی و فیزیک بر اهمیت تصمیم گیری رهبران منتخب بر اساس علم به ویژه در شرایط کنونی که بیماری کرونا شیوع یافته است، تاکید کردند. در این نامه آمده است «در هیچ زمانی از تاریخ مردم ما به این اندازه به رهبرانی که ارزش علم در تدوین سیاست‌های عمومی را درک کرده باشند، نیاز نداشتند. جو بایدن در دوران طولانی مدت خدمت خود همواره اشتیاقش نسبت به گوش دادن به کارشناسان را نشان داده است. او درک خوبی از ارزش همکاری بین‌المللی در تحقیقات دارد و به سهمی که مهاجران در حیات فکری کشور ما دارند، احترام می‌گذارد.»

سی‌ان‌ان در ادامه نوشت: بر اساس اعلام دانشگاه جانز هاپکینز، تاکنون بیش از ۱۸۰ هزار آمریکایی بر اثر ویروس کرونا جان خود را از دست داده  و بیش از شش میلیون نفر در این کشور به این بیماری مبتلا شده‌اند. ترامپ به دلیل نحوه برخورد دولتش با این همه‌گیری به شدت مورد انتقاد است. به گفته کارشناسان دولت او در این زمینه بسیار کند عمل کرده و اقدامات کافی نیز در این زمینه انجام نداده است.

طبق نظرسنجی اخیر سی‌ان‌ان، تقریباً از هر ۱۰ آمریکایی هفت نفر می‌گویند که واکنش این کشور به شیوع ویروس کرونا موجب خجالت آن‌ها می‌شود. ۶۲ درصد از مردم می‌گویند ترامپ می‌تواند اقدامات بیشتری برای مبارزه با شیوع بیماری کرونا انجام دهد، ولی انجام نمی‌دهد. عدم تأیید نحوه برخورد ترامپ با شیوع کرونا نیز در این نظرسنجی به ۵۸ درصد رسیده است.

نامه برندگان جایزه نوبل در حمایت از بایدن در حالی منتشر شده است که کاخ سفید روز گذشته اعلام کرد آمریکا در طرح بین‌المللی سازمان جهانی بهداشت برای توسعه، ساخت و توزیع واکسن کرونا مشارکت نخواهد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۸ ۱۳ شهريور ۱۳۹۹
با اينهمه اجماع عليه ترامپ بعيده رأي بياره
آخرین اخبار