راه اندازی دفتر دادرسی الکترونیک در دادسرای کرمانشاه

دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه از راه اندازی دفتر دادرسی الکترونیک در دادسرای مرکز استان خبرداد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جواناز کرمانشاه؛ شهرام کرمی دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه گفت : توسعه سامانه‌های الکترونیک در سال‌های اخیر همواره از اهداف قوه قضائیه بوده که با توجه به گسترش روز افزون فرهنگ الکترونیک در جامعه، از ضروریات عصر حاضر است.

او گفت : در این راستا دادسرای عمومی و انقلاب کرمانشاه، با همکاری اداره کل زندان‌ها و اقدامات تامینی کرمانشاه، اقدام به راه‌اندازی دفتر دادرسی الکترونیک در دادسرای عمومی و انقلاب کرده است.

دادستان کرمانشاه در رابطه با کارکرد این دفتر الکترونیک افزود: با بهره‌برداری از دفتر دادرسی الکترونیک دادسرای کرمانشاه، از این پس ارتباط صوتی و تصویری قضات دادسرا با زندانیان، از طریق ویدئو کنفرانس فراهم می‌شود.

او در خصوص مزایای اجرای این طرح هم گفت: یکی از مهمترین مزایای راه اندازی دفتر دادرسی الکتروینک حذف فرایند انتقال زندانیان و کاهش تردد آنان بین زندان و دادسرا است که در شرایط کنونی شیوع ویروس کرونا ابتلاء احتمالی آن‌ها به بیماری‌های مسری مانند کرونا حین انتقال را کاهش می‌دهد.

کرمی ادامه داد: کاهش خطرات و هزینه‌های انتقال متهمان، امکان ارائه درخواست‌های زندانیان به صورت رو در رو به قضات در کمترین زمان، کاهش زمان تحقیق از متهمان محبوس و به تبع آن کاهش زمان رسیدگی به پرونده از دیگر مزیت‌های اجرای این طرح است.

دادستان کرمانشاه گفت: انجام این اقدامات موجب افزایش سرعت دادرسی و حذف فرآیند‌های زمان‌بر در مراحل تحقیق از متهم می‌شود و در نهایت کاهش زمان رسیدگی به پرونده‌های کیفری را بدنبال دارد .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.