باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می‌دهد؛

حقیقت ماجرای نوید افکاری چیست؟

رسانه های غربی در تازه ترین اقدام خود برای تشویش اذهان عمومی اینبار به سراغ نوید افکاری رفتند.

به گزارش خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، پروژه تحریف جمهوری اسلامی ایران این بار در ایستگاه تطهیر نوید افکاری، شروری که امنیت مردم را نشانه گرفت و شبکه های آن ور آبی به دنبال تطهیر و بی گناه نشان دادن او برآمدند. 

سناریو تکراری شبکه های معاند خارج نشین که پس از صدور حکم اعدام به دنبال تشویش اذهان عمومی برمی‌آیند این بار در ایستگاه نوید افکاری کشتی گیر سابق ایستاد فردی که در جریان اعتراضات سال ۹۷ یک شهروند بیگناه را به قتل رسانده بود. 

اقرار متهمان به قتل پس از حادثه 

ماجرا از این قرار است که ساعت ۲۳ روز ۱۱ مردادماه سال ۹۷ نوید افکاری کارمند سازمان آب شیراز را مقابل منزلش در محله شاه داعی الله با چاقو مورد ضرب و شتم قرار می‌دهد که در نتیجه خونریزی شدید و بریدگی عروق حیاتی گردن، مقتول به قتل رسید و جان خود را از دست داد.

افکاری که همه او را به عنوان کشتی‌گیر ایرانی می‌شناسند سال ۹۷ به طرز فجیعی یک شهروند بی گناه را به قتل می رساند و پس از قتل و تعقیب افکاری توسط دوربین‌های مداربسته او دستگیر می شود.

پس از کشته شدن این کارمند پدر مرحوم در مرجع انتظامی می‌گوید که پسرش در حال بازگشت به خانه بوده که مورد ضرب و شتم قرار گرفته است و بازبینی فیلم دوربین مداربسته خیابان ها حکایت از آن دارد که افکاری مرتکب قتل شده است.

متهم پس از دستگیری در تحقیقات می‌گوید که مقتول را با دوستش تعقیب می‌کرد و در ترک موتور نشسته بوده و با چاقو اقدام به قتل مقتول می‌کند همچنین متهمان دیگر پرونده هم با دست خط خود در پلیس آگاهی اقرار می‌کنند که جرم را مرتکب شده‌اند و همچنین شاهدی این موضوع را تایید کرده است.

دروغ‌هایی که یکی پس از دیگری برملا شدند

شبکه‌های معاند همچون بی بی سی و ایران اینترنشنال چندین ساعت از آنتن شبکه خود را صرف بحث و بررسی درباره پرونده قتل یک کارمند به دست نوید افکاری کردند و در پروژه تشویش اذهان عمومی خود درباره شکنجه نوید افکاری صحبت کردند موضوعی که به هیچ وجه صحت ندارد و مشخص شد افکاری خود با دست خطش نوشته است که شکنجه نشده و نمی‌خواهد به پزشکی قانونی مراجعه کند. 

حتی در صورت جلسه هایی که به دستخط نوید افکاری نوشته و خود ذیل آنها را امضا و اثر انگشت زده است مشخص شد که افکاری حتی توهینی هم از هیچ یک از ماموران نشنیده است و صحبت‌هایی که شبکه‌های خارجی می‌کنند صرفاً ادعاهای دروغین هستند.

حقیقت ماجرای نوید افکاری چیست؟

افکاری در تمام مدت دادرسی وکیل داشته است 

اما ادعاهای دروغین شبکه های معاند صرفاً در حد شکنجه و توهین شنیدن نبود و آنها پا را فراتر گذاشتند و اعلام کردند که نوید افکاری وکیل تعیینی نداشته است ادعای دروغینی که باز هم رد شد و دروغ این شبکه‌ها را برملا ساخت.

جمشیدی اردکانی، وکیل تعیینی نوید افکاری که در پرونده قتل مرحوم حسن ترکمان محکوم شناخته شده است، در خصوص ادعای مطرح شده در خصوص شکنجه نوید افکاری، عنوان کرد: متهم منکر ماجرای شکنجه شد؛ به نوید گفتم من باید تو را به پزشکی قانونی ببرم که گفت شکنجه نشده و نمی‌خواهد به پزشکی قانونی برود و وضعیتم سالم است و هیچ مشکلی ندارم.

جمشیدی اردکانی در مورد اینکه برخی مدعی شدند که روند رسیدگی به پرونده قانونی نبوده است، گفت: من پرونده را مطالعه کردم بازپرس، مواد قانونی را در این پرونده رعایت کرد.

دیوان عالی کشور باید اعاده دادرسی کن

البته جمشیدی اردکانی در مرحله بدوی وکیل نوید افکاری بوده است و پس از آن در مرحله اعاده دادرسی حسین یونسی وکالت پرونده نوید افکاری را برعهده گرفت و این نشان از آن دارد که این متهم هم در زمان رسیدگی به پرونده و هم پس از صدور حکم اعاده دادرسی وکیل داشته است.

حسین یونسی وکیل نوید افکاری در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره حکم موکل خود اظهار کرد: نوید افکاری به دلیل قتل انجام داده مرتبط حکم قصاص گرفته است که البته ما این موضوع را برای اعاده دادرسی دیوان عالی کشور فرستاده ایم.

یونسی ادامه داد: با توجه به آن که تحقیقات جدیدی در این پرونده صورت گرفته با مدارک جدیدی را به دیوان ارسال کرده‌ایم دیوان عالی کشور باید داده دادرسی درباره پرونده را انجام دهد.

ساعت‌ها دروغ پراکنی برای تشویش اذهان عمومی 

با توجه به دلایل و قرائنی که از این پرونده به دست آمده و مطابق با صحبت‌هایی که متهم و وکلای او داشته اند مشخص شد که ادعای شبکه‌های آن ور آبی مانند بی‌بی‌سی و ایران اینترنشنال که ساعت‌ها آنتن شبکه خود را صرف دروغ پراکنی و تشویش اذهان عمومی کرده‌اند هیچ یک صحت ندارد و صحبت های دروغین آنها همگی با دلایل قانونی رد شده است.

حقیقت ماجرای نوید افکاری چیست؟

البته این اولین پرونده نبود که این شبکه های معاند به آن ورود پیدا کردند و قصد داشتند که با جهتی های دروغین آن را غیر واقعی نشان دهند و باید دید که دروغ این رسانه‌ها تا کجا ادامه دارد و آنها چقدر دیگر به تشویش اذهان عمومی ادامه خواهند داد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۴۱
در انتظار بررسی: ۰
Canada
ناشناس
۲۲:۴۳ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
حقش بود دستشون درد نکنه امثال این لاتها که فقط شر هستن و گردن کلفت میکنن برای مردم و از هرکی خوششون نیاد باید بکشنش چوبه دار هم کمه
قصاص بهترین قانون است الان چقدر ادما در غرب دارن هشتک برای داشتن قانونی چون قصاص در ایران رو میزنن علی الخصوص کشورهای اسکاندیناوی
در ضمن اون شماره پرونده است نه تاریخ
عالی کار کرده دادگاه و عدالت
سپاس
Iran (Islamic Republic of)
مجید
۱۵:۴۱ ۲۲ شهريور ۱۴۰۰
ویسها ورفیقهاشم هستند سابقه شرارت‌ها ی او هست چرا یک کارمند کشت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۱۰ ۰۴ آبان ۱۳۹۹
چرا دست خط و امضا شبیه هم نیست؟
چرا فیلمش و پخش نمی کنین؟
Iran (Islamic Republic of)
جابر
۲۱:۲۷ ۰۶ مهر ۱۳۹۹
به نظر من اینجور ادما سریع باید اعدام بشن تا دست عبرتی بشه برا بقیه .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۰۹ ۰۵ مهر ۱۳۹۹
حقش بود باید اعدام میشد ولی متولد سال 72بود یعنی 27سال سن داشت خودش خودشو هم خانوادش هم خانواده ی مقتولو بیچاره کرد
Iran (Islamic Republic of)
جواد
۰۰:۵۱ ۳۱ شهريور ۱۳۹۹
همه برین سایت ویکی پدیا بزنین کامل ماجرارو گفته
Iran (Islamic Republic of)
M
۲۱:۰۵ ۳۰ شهريور ۱۳۹۹
اگر کارمند اداره آب در هین در گیری نوید افکاری روکشته بود خانواده افکاری تا قصاص نمی کردن دست بردار نبودن و هیچ کس هم از او همایت نمی کرد پس نوید افکاری باید محاکمه میشد
Iran (Islamic Republic of)
شیما
۱۶:۲۴ ۳۰ شهريور ۱۳۹۹
نمیشه که هرکسی یکیو بزن بکشه بعد بگه من نبودم ممللت باید قانون داشته باشه و اجرا بشه
Iran (Islamic Republic of)
غیاث
۱۷:۳۵ ۲۹ شهريور ۱۳۹۹
واقعااگرفیلم مداربسته راداریدپخش کنیدتادهان دروغ گوهابسته شود..شایدهم پخش شده ولی من ندیده ام
Iran (Islamic Republic of)
سردرگم
۲۲:۵۴ ۲۶ شهريور ۱۳۹۹
آخه مینویسید ۱۱مرداد ۹۷ این قتل اتفاق افتاده. بعد مهری که توی نامه اعتراف هست ۶ تیر ۹۷ بعد تاریخ بازنگری هم سال۹۴؟؟؟ تو رو خدا فقط بگید ما حرف حق رو از دهن کی بشنویم؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۰ ۳۱ شهريور ۱۳۹۹
94 تاریخ بازنگری از نظر طراحی فرم می باشد هیچ ربطی به مسئله نندارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۷ ۲۶ شهريور ۱۳۹۹
اون موقع که با چاقو جوون مردمو تیکه تیکه می کرد فکر قصاص قتل عمد را هم می کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۷ ۲۶ شهريور ۱۳۹۹
تو متن گفته شده ساعت ۲۳ روز ۱۱ مرداد ماه ۱۳۹۷ نوید افکاری مرتکب قتل شده ولی کلیپی که در صدا و سیما و فضای مجازی منتشر شده در روز روشن اینکار صورت گرفته و انگیزه قتل هم در هیچ گزارشی از هیچ کس نیامده آیا خصومت شخصی بوده یا... چرا شفاف سازی نمی کنید؟ مگر دانستن حق مردم نیست؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۸ ۲۵ شهريور ۱۳۹۹
واسه خوابیدن بچه داستان خوبی تعریف کردی ؟ چرا انگیزه قتل را نگفتید ، گفتین دوربینهای مدار بسته بعد گفتین به نقل از دوستانش ، وقتی دوربین بوده دیگه نقل و شبه نباید باشد ، بعد دوستان هم دستش چی شدن ؟! مگه نه اینکه موقع اعدام خانواده ها هر دو طرف حضوز دارند یکی واسه وداع ژیکی هم واسه قصاص ، پس چرا اعدام یواشکی انجام شد ؟ در ضمن یک ورزشکار اونم کشتی گیر برای دعوا نیازی به چاقو ندارد ،به جای زهر چشم گرفتن که آن هم بی تاثیر هست مشکلات را حل کنند ، دزدای میلیاری را اعدام کنند و اموال دزدی را بین مردمدتقسیم کنند
Iran (Islamic Republic of)
کویر
۱۳:۵۲ ۲۵ شهريور ۱۳۹۹
ما مسلمانیم و قصاص در دین هم هست
ربطی به کشتی گیر بودن یا فوتبالیست بودن آدمها نداره
Iran (Islamic Republic of)
کویر
۱۳:۴۸ ۲۵ شهريور ۱۳۹۹
درود
هر کی خربزه میخوره باید پای لرزش هم بشینه
قوانین اجرایی. هر کشور مربوط به اون کشور میشه
در ضمن دوستان دقت کنید
افراد ی که اون ور آب هستن مطمین باشید دلشون به حال من و شما نسوخته قصدشون ایجاد هرج و مرج و نا امنی هست تا از این آب گل آلود بتوننند ماهی بگیرن
Iran (Islamic Republic of)
ع ش
۲۲:۵۰ ۲۴ شهريور ۱۳۹۹
هیچ کسی بدون جهت اعدام نمی شود حق هر قاتل قصاص اس
Iran (Islamic Republic of)
Sajjad
۱۱:۴۶ ۲۴ شهريور ۱۳۹۹
انشالله که قاضی اشتباه نکرده باشه ولی کنار یه پرونده قتل پرونده سیاسی قرار میگیره همه چی عوض میشه همه کشورها برای مصلحت نظام خودشون تصمیماتی می گیرن که با افکار و اندیشه جامعه عمومی شون یکی نیست تو کشور ما چون تمام دنیا مثل زربین بالا سرمون هستن این تصمیمات سریع تبدیل به یه جنگ رسانه ای میشه ولی تو کشور هایی مثل آمریکا و فرانسه و انگلیس اتفاقی نمی افته عملا بعد از ۴۰ سال افشا گری میکنن و ازش استفاده های سیاسی برای گروه های سیاسی مختلف تو انتخابات چاره ای نیست به اندازه کافی درگیر مسائل مختلف تو زندگی هستیم دیگه ورود حمایت از این این اتفاقات فقط زندگی رو برامون مشکل تر میکنه
Iran (Islamic Republic of)
احسان
۱۰:۵۱ ۲۴ شهريور ۱۳۹۹
قتل انجام داده قصاص شده من نمیفهمم بعضیا چرا ربط میدن به کشتی گیر بودنش کشتی گیر های ما مرام پهلوانی دارن ن خوی حیوانی
Iran (Islamic Republic of)
ترازو
۰۹:۳۴ ۲۴ شهريور ۱۳۹۹
وقتی نظرات را میخواندم ؛ دوباره یاد آن بزرگوار افتادم که فرمود : ((چقدر سخت است به کسی که برای نفهمیدنش حقوق میگیرد ؛ چیزی را بفهمانی)) (حالا اگه دقیقا این را نگفته ، ولی منظورش همین بود که عرض کردم) .......... الان هم اون هایی که پول میگیرند و هم اونهایی که پول نمیگیرند و از سر راستی و درستی حرف میزنند ؛ خودشان میدانند که کیستند!
Iran (Islamic Republic of)
هادی
۱۳:۱۰ ۲۳ شهريور ۱۳۹۹
خواهشمند است فیلم قتل رو پخش کنند تا مردم بدانند که آیا واقعاً ایشان کسی را کشته است یا خیر !!!؟
چرا در تمامی سایت ها فقط نوشته شده که مرتکب قتل شده !!؟ دلیل قتل ؟؟ علت ؟؟
اگر واقعاً این اتفاق افتاده باید واضح و مشخص بشه و جلوی سوالات و افکار عمومی جهت ایجاد اختشاش جلوگیری بشه و این وسط مشخص بشه و ذهن همه آروم بشه .........
Iran (Islamic Republic of)
مقتول
۱۲:۰۴ ۲۳ شهريور ۱۳۹۹
ترکمان و افکاری (قاتل و مقتول) هر دو ؛ قربانی یک پروژه !!!
Iran (Islamic Republic of)
مجید
۲۳:۴۹ ۲۲ شهريور ۱۳۹۹
اگه راست میگین علت شخصی قتل رو بگین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۰ ۲۲ شهريور ۱۳۹۹
چرا توصیح نمیدن انگیزه قتل چی بوده اینطوری خیلی از ابهامات برطرف میه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۳ ۲۲ شهريور ۱۳۹۹
خب یکی بگه علت قتل چی بوده ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۰ ۲۲ شهريور ۱۳۹۹
اگه بیگناه باشه میره بهشت اگه گناهکاره میره جهنم مشکلی نیست
Iran (Islamic Republic of)
ali
۱۳:۰۹ ۲۲ شهريور ۱۳۹۹
این اقا چاقو از قبل تهیه کرده برای کشتن اون کارمند بنده خدا پس حتما باید اعدام بشه وگرنه هر کسی از جاش پاشه میره چاقو ورمیداره میزنه یکیرو میکشه اون یکنفر میتونه یکی از عزیزای ما باشه پس باید قانون اجرا بشه
Iran (Islamic Republic of)
ایران ایران
۲۳:۱۸ ۱۶ شهريور ۱۳۹۹
اگه راست میگید فیلم لحظه ی قتل رو کامل پخش کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۷ ۱۶ شهريور ۱۳۹۹
به نظرم اگر پرونده های جنایات سریع دادرسی بشه وحق به حقدار برسه ابنقدر خوراک تبلیغاتی برای غرب وغرب پرستها درست نمیشه مگه ایشون بابقیه ادمکشها چه فرقی داره که باید اینقدر کش وقوس پیداکنه قانون باید پس از اثبات جرم اجرا بشه وقران هم میفرماید در قصاص حیات هست چون باعث جلوگیری از جرمهای بعدی میشه البته اگر بخششی هم باشه حق خانواده مقتوله نه دیگران
Iran (Islamic Republic of)
مرضیه
۱۷:۳۷ ۱۶ شهريور ۱۳۹۹
واقعا مشکلش با کارمند سازمان آب چی بوده
Iran (Islamic Republic of)
سیاوش
۲۳:۵۱ ۱۵ شهريور ۱۳۹۹
مشکلش با کارمند اداره آب چه بوده است؟
Iran (Islamic Republic of)
کامران
۲۰:۵۸ ۱۵ شهريور ۱۳۹۹
حالا دیگه اونم عصبانی شده یکی رو کشته .. عصبانی شده آزادش کنید تا بیشتر پشیمون بشه .بخشش خیلی لذت داره بخشیدش
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۱۵:۲۹ ۱۶ شهريور ۱۳۹۹
تو چی میگی این وسط
Iran (Islamic Republic of)
ف دال
۲۰:۱۷ ۲۲ شهريور ۱۳۹۹
اگر مقتول یکی از عزیزان آنهایی که میگویند ببخشید آزاد کنید باز هم این حرف را میزدند
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۲:۵۹ ۱۵ شهريور ۱۳۹۹
فیلمشو بزارین ببینیم؟
Iran (Islamic Republic of)
سام
۱۶:۲۹ ۲۲ شهريور ۱۳۹۹
من فیلمشو دیدم ک دوربین ضبط کرد ک داشت کشیک میداد و بعد نحوہ قتل توضیح میداد ک چطوری از رو موتور با چاقو ضربہ زدہ۔۔
Iran (Islamic Republic of)
یک نفر
۲۳:۳۸ ۱۴ شهريور ۱۳۹۹
با احترام
متاسفانه عنوان خبر تناسبی با محتوا و نتایج اتخاذی ندارد آنچه برداشت بنده از این عنوان بود در واقع ریشه یابی و بررسی مساله علت جرم ارتکابی توسط متهم بود لیکن آنچه از متن برداشت می شود در واقع عکس العمل یا بازتاب خبری اجرا و یا اعلام حکم پرونده متهم می باشد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۱ ۱۳ شهريور ۱۳۹۹
اینجور جونورا باید اعدام بشن، مخصوصا اینکه در یه زمان حساس خوراک تبلیغاتی علیه اسلام و میهنمون درست کرده!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۷ ۱۳ شهريور ۱۳۹۹
خدا حق است شاید افکاری فکر نمی کرد که دوربین اونجا وجود داره الله مکر الماکرین قبل از اینکه زرنگ بازی در بیاریم باید بدانیم هر که را گول بزنیم خدا رو نمیشه متاسفانه آمار بزه در جوانان خصوصا قتل و ضرب و جرح زیاد شده و دادگاه و نیرو انتطامی دیگه برش نداره مشکل از کجاس
Canada
ناشناس
۲۲:۰۸ ۱۳ شهريور ۱۳۹۹
هر کس خلاف یا گناهی کرده
باید محاکمه شود
حالا هر کس که هست
باید عدالت در مورد مقتول برقرار بشه
این کانالهای معاند ذات خبیث و شیطانی شون
خیلی وقت است که رو شده
همه میدانند که مزدور و وطن فروش و طوطی سخن پران
کشوری هستند که هزینه سرسام اورشون را میده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۰ ۱۳ شهريور ۱۳۹۹
وقتی اون دو نفر قبلی اعدام نشدن نتیجش این میشه که باز هشتک راه میندازن
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۲۱:۲۵ ۱۳ شهريور ۱۳۹۹
گفتین تاریخ ۱۱ مرداد ۹۷
درحالی که تاریخ مهر روی این برگه زده ۶ مرداد ۹۷ (۹۷۰۴۰۶)
یعنی یه ماه قبل قتل اعتراف کرده؟؟
پایین بگه هم تاریخ بازنگری رو زده سال ۹۴
ماشین زمان دارین نمیگین؟
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۲۰:۴۴ ۱۳ شهريور ۱۳۹۹
رسانه های معاند کلان مشکل دارند بجز دروغ گفتن حرفی دیگه ندارند که بزنند ماها نباید زیادپیگیری کنیم به اونا هیچ ربطی نداره درکشور ما چی میگذره .بذاریم هرچقدر دلشون میخواد وراجی کنند مهم اینه نباید اهمیت بدیم.قاتل باید قصاص بشهیا بخشیده بشه به اونا هیچ ربطی نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۹ ۱۳ شهريور ۱۳۹۹
همه چیزبایدطبق قانون باشه اگه اینجورنباشه سنگ روشنگ بندنمیشه رسانه های معاند موضوعی نداشتندواسه دروغگویی این جریان تبدیل به دروغ کردن مجرم باید مجازات بشه
Canada
ناشناس
۲۰:۱۵ ۱۳ شهريور ۱۳۹۹
حالا اگر خدای نکرده
اعصای خانواده تون را میکشت
اینجوری قضاوت نمیکردید و
به کانالهای معاند هم گوش نمیکردید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۵ ۱۳ شهريور ۱۳۹۹
مامسلمانیم واحکام اسلامی راقبول داریم وبه آن افتخارمیکنیم زیرا اسلام کامل ترین دین است وبه حرف احدی پشیزی ارزش قائل نمی شویم بایدچنین درندگان انسان نمائی را به درک اسفل السافلین فرستاد تادنیا کمی پاک تر شود.فقط اعدام والسلام
Canada
ناشناس
۲۰:۰۰ ۱۳ شهريور ۱۳۹۹
تبریک .تبریک .مبروک به کارمندان کانالهای معاند
ماشالله مدرک حقوق تون را کی گرفتید
چقدر سریع
حق دارید که در حکم دادگاه دخالت میکنید
چونکه قضاوت و حقوق خونده اید
فقط واسه مسخره کردن
خوبید و بس
هاهاهاها
Canada
ناشناس
۱۹:۳۷ ۱۳ شهريور ۱۳۹۹
چونکه کانالهای معاند فقط نقطه صعف ها بزرک نمایی میکنند
عینک بدبینی به چشم دارند
چونکه طبق سیاست شون
باید فقط کمبود ها و مشکلات را بزرگ نمایی کنند
چونکه طبق دستور ارباب عربستان کار میکنند
Canada
ناشناس
۱۹:۳۵ ۱۳ شهريور ۱۳۹۹
جرمی صورت گرفته
حالا فیلم جرم است یا نیست
مگر ما قاصی هستیم که از روی فیلم قضاوت .کنیم
دادگاه و قاصی برای اینکار است
Canada
ناشناس
۱۹:۳۳ ۱۳ شهريور ۱۳۹۹
این کانالهای معاند مگر دادگاهی بین الملی شدند که
در کار قضاوت دخالت میکنند
اصلا از کجا مطمین هستید که ایشان مجرم یا بیگناه است
از هر حادثه ای میخواهند فتنه و اتش بیار معرکه باشند
چونکه میدانند برخی ملت جاهل .نادان .کم سواد و بیسواد
ممکنه چرندیات و مزخرافات شون را باور کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۴ ۱۳ شهريور ۱۳۹۹
چرا اسمی که کنار امضا هست بادست خط یکی نیست؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۸ ۱۳ شهريور ۱۳۹۹
یک نفر به هر دلیلی یک نفر را کشته‌ و فیلم آن ضبط‌شده
و خودش اقرار به‌ قتل کرده
مگه جاسوس ضد حکومت بوده که برای اعتراف شکنجه بشه
ابلهیت ضد انقلاب و طرفداران آنها از حد گذشته
Iran (Islamic Republic of)
عباس
۱۷:۳۱ ۱۳ شهريور ۱۳۹۹
ان کس که می‌دانستنددیگر را
میکشد در خویش "انسان "بودن خویش را
باید در کشتزار "نفرت" عشق و دوست داشتن را کاشت و ترویج کرد . زیرا دور بسته نفرت ،تعصب و جاه طلبی را جایگزین تعقل و تفکر میکند
با از بین بردن هر انسانی بهر طریقی مخالفم . امیدوارم "احترام" به انسانیت بعنوان یک الگوی فرهنگی مورد اقبال کل جامعه قرار گیرد و مورد حمایت واقع شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۲ ۱۳ شهريور ۱۳۹۹
این شبکه های خارجی حرف مفت زیاد میزنن این کشتی گیر باید اخلاق را از پهلوان تختی یاد میگرفت بجای یه بار دوبار اعدامش کنین این چه وضعش ابرو هر چه پهلون هست رو برد ورزشکاری که نتونه خشمش رو کنترل کنه بدرد چی میخوره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۱ ۱۳ شهريور ۱۳۹۹
حالا علت قتل چي بوده ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۲ ۱۳ شهريور ۱۳۹۹
اگرم تحت شکنجه بوده(که شما میگین نبوده) فکر میکنین به همین راحتی میزاشتن بگه منو شکنجه دادن و بهم توهین کردن؟ ساده اید؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۱ ۱۳ شهريور ۱۳۹۹
اشتباها مثبت دادم
اما اینی که شما میگید یکمی خنده داره..وقتی تمام رسانه های معاند و حتی وزارت خارجه آمریکا اومدن پای کار این شخص قاتل ..چرا باید در این شرایطی که کانون توجه قرار گرفته امتناء کنه از بیان اینکه شکنجه شده ! جز اینکه واقعا شکنجه نشده باشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۱ ۱۳ شهريور ۱۳۹۹
خدایا شکرت که دشمن هامون نادانن
Iran (Islamic Republic of)
خسته
۱۶:۱۰ ۱۳ شهريور ۱۳۹۹
اگه فیلمی وجود داشت تاحالا هزار بار پخش کرده بودید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۲ ۱۳ شهريور ۱۳۹۹
یعنی از این به بعد برای هر قاتل و مجرمی که حرامخورهای اون ور آبی جنجال بپا کردن باید فیلم پخش کنن؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
حکمت
۱۵:۲۰ ۱۳ شهريور ۱۳۹۹
همه بایدتابع قانون باشند.اگرقاتل هست وخانواده مقتول رضایت ندهندقطعااعدام میشه ولی ای کاش روزی بیادکه ادمها از کشتن همدیگه لذت نبرند
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۸:۵۹ ۱۳ شهريور ۱۳۹۹
مساله تبعیت از قانون نیست.مساله اینه که این شخص ادعا میکنه تحت فشار مجبور به اعتراف شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۵ ۱۳ شهريور ۱۳۹۹
خاک برسر یک سری افراد نادان که تا خبر اعدام رو میشنوند فوری میگن اعدام نکنید وهمه چیز روبه هم ربط میدهند بدبخت ها همه مشکلات ما سراین است که وقتی می خواهند قانون را اجراکنندیه عده که منافعشان درخطر است جنجال میکنند ویه عده احمق هم ازشان حمایت میکنن یه مقدار عقلتان را به کار بگیرید
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۹:۱۲ ۱۳ شهريور ۱۳۹۹
قانون را برای خودشان اجرا نمیکنن ولی به مردم میرسه فورا طرفدار اجرای قوانین میشن؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۲ ۱۳ شهريور ۱۳۹۹
اونهایی که میگن اعدام فکر اینو بکنن شاید این موضوع روز سراغ خودشون ویا اطرافیانشون بیاد،بنظرم که حرفی باید زد که اولیا دم مثل خیلیها که بزرگواری کردن واز خون بچشون گذشتن وحتی مصداقش رو در ماه عسل دیدیم رفتار کنن .درایام سوگواری ابا عبدلله هستیم آقا از کینه ورزی وحرفهای تحریک کننده خوشحال نمیشن.یا علی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۲ ۱۳ شهريور ۱۳۹۹
اگر اولیای دم ببخشند به خودشان مربوط است و بزرگواری کرده اند ولی اگر نبخشند حق قاتل اعدام است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۳ ۱۳ شهريور ۱۳۹۹
بزرگوار ! در مورد کسی که در دعوا و بطور ناخواسته باعث قتل یه نفره دیگه شده حرف نمیزنیم ! داریم از کسی میگیم که سوژهٔ خودشو تعقیب کرده و بعد از درگیری به نقاط حساس به نیت قتل سوژه ضربه زده .. عزیز جون ، حتی اگه پسر یا برادرم به چنین نقطه ای از پستی برسه و بتونه به این شکل دوتا طفل بیگناهُ یتیم کنه ..من اولین نفری هستم که درخواست اعدامشُ میدم .‌‌‌‌‌‌‌با چنین هیولایی نمیشه زندگی کرد که .. با این وصف از سید الشهدا مایه گذاشتنت چی بود دیگه ؟!!
Iran (Islamic Republic of)
همبستگی
۱۴:۵۹ ۱۳ شهريور ۱۳۹۹
واقعا رسانه های غربی لندنی و سعودی و صهیونیستی ول کن ما نیستن.. برن به مشکلات خودشون برسن
France
محمد
۱۴:۴۳ ۱۳ شهريور ۱۳۹۹
نه به اعدام نوید افکاری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۲ ۱۳ شهريور ۱۳۹۹
تو چی میگی با آن پرچمت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۳ ۱۳ شهريور ۱۳۹۹
اگر برادر یا پدر تو را میکشت باز میگفتی نه به اعدام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۶ ۱۳ شهريور ۱۳۹۹
به نظرم نوید افکاری رو باید ولش کنن و بجای اون تو و امثاله تورو به دار آویزون کنند ..چرا که شما با ضریب دادن به جنایت این افراد ، نقش مشوق برای اون بیچاره هوایی رو دارید که عقده دیده شدن رو دارن..آره ، شما باید به دار آویخته بشی ، که رقص مرگ شایستهٔ شماست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۰ ۱۳ شهريور ۱۳۹۹
زده عمدا یکی رو کشته بعد شما میگی نه
اگه از بستگان خودت بود این حرف رو میزدی
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۴:۴۲ ۱۳ شهريور ۱۳۹۹
هدفش از کشتن کارمند اداره آب چی بود؟
Iran (Islamic Republic of)
زنده باد ایران
۱۴:۳۸ ۱۳ شهريور ۱۳۹۹
اعدام نکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۴ ۱۳ شهريور ۱۳۹۹
اگر بستگان درجه یک شما را به قتل رسانده بود همین حرف میزدید؟؟؟!!
از کیسه خلیفه میبخشین؟
اگر نمیخواهید اعدام شود باید رضایت ولی دم را بگیرین
ایا حاضر هستین مقداری از دیه شما بپردازین؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۴ ۱۳ شهريور ۱۳۹۹
چرا فیلم درگیری رو نگذاشتید؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۷ ۱۳ شهريور ۱۳۹۹
چون دروغ میگن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۳ ۱۳ شهريور ۱۳۹۹
فیلم دوربینارو پخش کنین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۰ ۱۳ شهريور ۱۳۹۹
دیوانه ای؟ روانی ای؟ صحنه کشته شدن یک آدم که داره توی خونش می غلطه برات خیلی جذابه؟
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۶:۱۰ ۱۳ شهريور ۱۳۹۹
تو باین روحیه حساس که نمیتونی فیلم قتل ببینی برو فیلم حنا دختری در مزرعه ببین.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۴ ۱۳ شهريور ۱۳۹۹
ناشناس 15:00تو ناراحتی فیلمو نبین قرار نیست به بهونه ی اینکه فیلم ناراحت کننده س این فیلمو نشون ندن. البته اگه فیلمی بود نشون میدادن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۱ ۱۳ شهريور ۱۳۹۹
دست خط خود نوید افکاری نیست چون امضا نوید افکاری که اسم خودش نوشته مانند نوید افکاری خط اول نیست و کسی که نوشته نوید افکاری که اونجا رو امضا کنه همون این صورتجلسه رو نوشته.
من کار نوید افکاری رو تایید نمیکنم و نمیدونم کی هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۹ ۱۳ شهريور ۱۳۹۹
بابا خط شناس ..بابا محقق ..بابا فیلسوف ..بندهٔ خدا ..تو فکر کردی ملت عقلشون در این حد نازله که سناریوی هالیوودیه تورو پیاده کنند! خدا شفا بده همهٔ درد دارهارو
Germany
ناشناس
۱۳:۴۹ ۱۳ شهريور ۱۳۹۹
فیلم رو پخش کنید
Germany
ناشناس
۱۳:۴۹ ۱۳ شهريور ۱۳۹۹
فیلم رو پخش کنید
Germany
ناشناس
۱۳:۴۹ ۱۳ شهريور ۱۳۹۹
هیشکی باور نمیکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۴ ۱۳ شهريور ۱۳۹۹
تو باور نکن مهم نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۴ ۱۳ شهريور ۱۳۹۹
بیجا کرد ادم کشت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۱ ۱۳ شهريور ۱۳۹۹
حداقل کمی برای انسانیت عابرو بگذارید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۵ ۱۳ شهريور ۱۳۹۹
اولا آبرو نه عابرو
ثانیا انسانیت به قاتل یا مقتول
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۷ ۱۳ شهريور ۱۳۹۹
آبرو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۶ ۱۳ شهريور ۱۳۹۹
واقعا خجالت اوره اینگونه رفتار با مردم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۵ ۱۳ شهريور ۱۳۹۹
این بارهم روش قاتل بایدبه سزای عملش برسه فقط قانون همین
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۳:۱۴ ۱۳ شهريور ۱۳۹۹
اگر میشد احکام اعدام را تخفیف داد خیلی خوب بود ولی در مسله این جوان مگر یک نفر انسانی را کشته وولی دم حکم قصاص میدهد و دادگاه چاره ای جز عدالت ندارد باید برای همه یکسان باشد حالا اگر آن فرد افکاری را کشته بود و خانواده آنها حکم قصاص را تایید می کردن چه اتفاقی می‌افتاد. پس همیشه واقع‌بین وعدالت نگر باشیم وحداقل تلاش کنیم تا خانواده مقتول رضایت واز قصاص صرف نظر کنن چون واقعاً اعدام یک جوان دردناک است یا حق
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۶ ۱۳ شهريور ۱۳۹۹
قتل یک جوان هم دردناک است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۳ ۱۳ شهريور ۱۳۹۹
چرا اون کسی که 176 مسافر بیگناه، شهروند بیگناه، هموطن بیگناه رو به طرز فجیع و شنیعی قتل عام کرد اعدام نشد؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۲ ۱۳ شهريور ۱۳۹۹
فرق عمد و غیر عمد را می فهمی؟ اگر شعور نداری دهن کثیفت را ببند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۳ ۱۳ شهريور ۱۳۹۹
نافهم بازی در نیار قتل عمد با غیر عمد زمین تا آسمان فرق داره
Iran (Islamic Republic of)
کوروش
۱۶:۴۱ ۱۳ شهريور ۱۳۹۹
اونو باید از دوستانت تو واشنگتن یا اگه دسترسی هم نداری بی بی سی یا اینترسلمان بهت بگن که چرا میخواستن جنگ علیه ما شروع کنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۵ ۱۳ شهريور ۱۳۹۹
حرف حساب ..اونایی که میگید قتل عمد با غیر عمد فرق داره حالا خوبه این آقا هم بگه من که قتل عمد انجام ندادم پس نباید اعدام بشم یا منم چند نفر رو بکشم بعد بگم قتل عمد نبود غیر عمد بوده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۴ ۱۳ شهريور ۱۳۹۹
منظورتون از غیر عمد چیه ؟یعنی غیر عمدی موشک شلیک کرده؟یا موشک بازی می کرده یه دفعه هواپیما اومده تومسیر موشک ؟این غیر عمدی چی جوریه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۱ ۱۳ شهريور ۱۳۹۹
خب ی مشت بی عقل مثل این بودند که 24 میلیون رای دادند و الان ما تاوانش رو داریم پس می دیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۸ ۱۵ شهريور ۱۳۹۹
ای درود بر شرفت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۷ ۱۳ شهريور ۱۳۹۹
صدای صوتیش همه جا پخش شده. .اصلا اگه قاتلم بوده باید دوبار اعدام بشه ولی مرتضوی ۲۰۰ هزار جریمه نقدی
Iran (Islamic Republic of)
الف
۱۳:۰۶ ۱۳ شهريور ۱۳۹۹
خب چرا علت قتل رو ننوشتید!!؟؟.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۳ ۱۳ شهريور ۱۳۹۹
علت قتل هر چی میتونه باشه( بجز مسائل ناموسی) اما این دلیل نمیشه که آدم بکشه‌....هر کسی عصبانی بشه آدم بکشه...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۳ ۱۳ شهريور ۱۳۹۹
حقیقت هر چی که هست چیزی که شما میگید نیست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۰ ۱۳ شهريور ۱۳۹۹
کاملا درست میگی
Iran (Islamic Republic of)
بهنام
۱۳:۰۰ ۱۳ شهريور ۱۳۹۹
بابا زودتر اعدامش کنید دیگه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۶ ۱۳ شهريور ۱۳۹۹
قاتل باید اعدام شه هرکی میخواد باشه ای کاش نجفی هم اعدام شده بود فرقی نداره ارازل ارازله
Iran (Islamic Republic of)
ali
۱۲:۱۸ ۱۳ شهريور ۱۳۹۹
اعدام نکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۴ ۱۳ شهريور ۱۳۹۹
زده یه آدمو کشته حالا چون ورزشکاره نباید مجازات بشه!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۶:۱۶ ۱۳ شهريور ۱۳۹۹
اون ادم کشته درست.برادراش چرا پنجاه سال زندان بریدن.چون فامیل نزدیک بودن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۴ ۱۳ شهريور ۱۳۹۹
خدا میدونه.شاید واقعا قاتل نباشه..باید از اول دادرسی بشه و پرونده دوباره جریان بیوفته..اگه قاتل باشه که انامن المجرمین منتقمون..اگرم نبود ازاد بشه..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۱ ۱۳ شهريور ۱۳۹۹
شما به روح اعتقاد دارید؟؟؟
Israel
شهلا
۱۱:۲۲ ۱۳ شهريور ۱۳۹۹
نه به اعدام بی گناهان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۶ ۱۳ شهريور ۱۳۹۹
قاتل باید اعدام بشه در بیشتر کشور ها هم حکم قاتل مرگ است در آمریکا با گاز قصاص می کنند و در عربستان با شمشیر و در اسراییل زنده به گور...
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۶:۱۸ ۱۳ شهريور ۱۳۹۹
خخخ.اسراییل خوب اومدی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۵ ۱۳ شهريور ۱۳۹۹
لطفا فیلم زمان قتل را برای ما بگذارید و ما ببینیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۰ ۱۳ شهريور ۱۳۹۹
دوست داری ؟ خوشت میاد ؟ دلت خواست ؟! آخه کدوم آدم سالمی برای پاره شدن شاهرگ‌ یه نفر اینجوری تقاضا میکنه ..لطفا فیلم زمان قتل را برای ما بگذارید و ما ببینیم : /
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۷ ۱۳ شهريور ۱۳۹۹
والله واعلم
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۰:۱۷ ۱۳ شهريور ۱۳۹۹
سلام. شنونده باید عاقل باشد. این کانالها ضد ایرانی و همه میدانند. فقط دنبال تفرقه هستند. همه میدانند. حقوق بگیر از ciaهسنتد همه میدانند. مردم خودتون تحقیق کنید گول این حرفها رو نخورید.
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۰:۱۲ ۱۳ شهريور ۱۳۹۹
فیلم قتلش را میگذاشتید ببینیم تا دهن ها بسته بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۲ ۱۳ شهريور ۱۳۹۹
بیخیال بابا .. زن و بچهٔ طرف ..پدر و مادر و برادرش ببینن که من و شما قانع بشیم ! لعنت به اون قانع شدنی که با آتش زدن قلب یه خانواده اتفاق بیوفته
-
ناشناس
۱۰:۰۲ ۱۳ شهريور ۱۳۹۹
بکشید لعنتی را
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۷ ۱۳ شهريور ۱۳۹۹
ازکجا معلوم که دست خط خودشه؟ چرا شما فکر میکنید هر چه شما بنویسید وبگویید باید مردم درست تلقی کنن مگه شما در چه حدی هستید؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۲ ۱۳ شهريور ۱۳۹۹
دمت گرم.
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۲۰:۵۳ ۱۳ شهريور ۱۳۹۹
مشکله ما اینه زود قضاوت میکنیم وهمدیگه را محکوم می کنیم ما مردم از حادثه به طور کامل اگاه نیستیم باید قانون تصمیم بگیره نه ما ملت.قصاص حق شرعی باید اجرا بشه ولی بخشش شبرینتر از انتقام هستش
Iran (Islamic Republic of)
Ss
۰۹:۵۰ ۱۳ شهريور ۱۳۹۹
هر چی میگن بیخوده خود افکاری حتی نمی خواست اعتراض کنه حکم رو قبول داشت و با علاقه میخواست زود اعدام بشه تو آگاهی هم بهش رسیده بودن جای واقعا جالب و با محیط شاد و آروم هستش.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۹ ۱۳ شهريور ۱۳۹۹
اگه راس میگین فیلمای دوربین مداربسته رو منتشر کنید ولی همچین فیلمی ندارین چون داشتین بدون شک منتشر میکردین.

بعدشم چقدر احمق هستین اون شخص نمیتونه اونجور دست خطی داشته باشه از نظر جرم شناسی و....... . ما خودمون حقوق خوندیم ساده خودتونید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۸ ۱۳ شهريور ۱۳۹۹
شرمنده دادا. اینجا خبرگذاریه نه دادگاه و کلانتری که فیلمشو بذارن
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۶:۵۶ ۱۳ شهريور ۱۳۹۹
شاید خانواده مقتول راضی نباشند که فیلم قتل پخش بشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۹ ۱۳ شهريور ۱۳۹۹
آی کیو خط وکیله نه اون شخص
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۸:۱۳ ۱۳ شهريور ۱۳۹۹
قطعا فیلمی نیست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۰ ۱۳ شهريور ۱۳۹۹
تشویش اذهان عمومی از نظر شما چیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۴ ۱۳ شهريور ۱۳۹۹
چرا کارمند شرکت اب کشته؟دلیلش چی بوده؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۳ ۱۳ شهريور ۱۳۹۹
.اقا اعدامش کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۱ ۱۳ شهريور ۱۳۹۹
اگه فیلم قتلو دارین بزارین ببینیم خودتونو تطهیر کنید
Iran (Islamic Republic of)
عباسی
۲۳:۲۷ ۱۳ شهريور ۱۳۹۹
روزی کلی قتل داره توی دنیا اتفاق می افتد اگر فیلممشون پخش بشه خودش باعث افزایش خشونت می شه
France
ناشناس
۱۴:۳۷ ۲۶ شهريور ۱۳۹۹
فیلم لازم نیست وقتی قاضی گفته قاتله حتما قاتله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۹ ۱۳ شهريور ۱۳۹۹
فقط اولیاء دم می تونن اعدام بخوان یا عفو ...
آخرین اخبار