کمبود آب دغدغه اصلی مردم شهرستان بروجن

فرماندار بروجن گفت: مهم‌ترین مشکل و دغدغه در این شهرستان کمبود آب است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مسعود ملکی فرماندار بروجن در سفر به سفید دشت به منظور بررسی مشکل آب شرب مردم این شهر با بیان اینکه مهم‌ترین مشکل و دغدغه در این شهرستان کمبود آب است اظهار داشت: گذر از این بحران نیازمند همراهی مردم و مسئولان است و تاکنون نشست‌های متعدد با مسئولان استانی برگزار و پیگیری‌های لازم انجام شده است.

او با اشاره به کاهش منابع آب‌های زیر زمینی، تغییر اقلیم آب و هوایی و همچنین ممنوعه بودن وضعیت دشت سفید دشت نسبت به توسعه کشت‌های گلخانه‌ای تأکید کرد.


بیشتر بخوانید


ملکی افزود: طرح انتقال آب بن به بروجن جزو ۳۱ طرح اولویت دار دولت است و تکمیل این طرح می‌تواند مشکل آب شرب نیمی از جمعیت استان را مرتفع کند.

او با بیان اینکه تا زمان اتمام این طرح مردم باید همکاری لازم را جهت صرفه جویی و استفاده بهینه از منابع آب داشته باشند اضافه کرد: توسعه کشت گلخانه‌ای راهی مطمئن در مدیریت مصرف آب، برون رفت از بحران کم آبی، بهره وری بهینه از منابع آبی و افزایش تولید در بخش کشاورزی و گلخانه‌ای است و باید در اولویت برنامه‌ها قرار بگیرد.

ملکی با اشاره به اینکه میزان آب مصرفی مورد نیاز مردم شهر سفید دشت ۲۰ لیتر بر ثانیه می‌باشد و میزان آب موجود در چاه‌ها کمتر از ۵۰ درصد است گفت: دو حلقه چاه شناسایی شده در شهر سفید دشت مورد بررسی کارشناسی قرار گرفته و در صورت امکان وارد خط انتقال آب شوند و در غیر این صورت نسبت به اجاره یک حلقه چاه جهت تأمین آب شرب اقدام شود.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار