نماینده مردم آبادان، اروندکنار و چوئبده در مجلس شورای اسلامی:

شهرداری آبادان با کمبود اعتبار مواجه است

مختار گفت: در تلاش هستیم تا روند قبلی بودجه سال ۹۷ و ۹۸ برای شهرداری آبادان در نظر گرفته شود.

به گزارش   خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،جلیل مختار نماینده مردم آبادان، اروندکنار و چوئبده در مجلس شورای اسلامی نیز به کمبود اعتبارات اختصاص داده شده به شهرداری آبادان اشاره کرد و افزود: در تلاش هستیم تا روند قبلی بودجه سال ۹۷ و ۹۸ برای شهرداری آبادان در نظر گرفته شود.

او افزود: شهرداری آبادان از ۳۵ قطعه زمینی که در بهترین نقاط شهر دارد، برای سرمایه گذاری استفاده کند تا از مشکلات مالی این نهاد کاسته شود.

نماینده مردم آبادان، اروندکنار و چوئبده در مجلس شورای اسلامی گفت: بنابر امار ستاد بازآفرینی شهری کشور آبادان ۶۰ درصد بافت فرسوده شهری را داراست که از این لحاظ نسبت به دیگر مناطق کشور وضعیت نابسامانی دارد.

در آمد سرانه شهرداری آبادان

شیرازی شهردار آبادان نیز گفت: سرانه شهرداری آبادان باتوجه به بضاعت مردم  بسیار پایین است و درآمد شهرداری آبادان بطور میانگین بین ۳تا ۵میلیارد تومان  می باشد که با تقسیم بر ۳۰۰ هزار نفر رقم بسیار ناچیزی است.

او ادامه داد:شهرداری آبادان از آذر ماه سال ۹۷ بیش از ۲۴میلیارد تومان بدهی به پرسنل خود دارد .

شهردار آبادان تصریح کرد: از نظر آلودگی ضریب آبادان   ۲و شهر همجوار یک بود و درقانون برنامه ششم این اصلاح شد و ضریب آبادان به پنج رسید اما در این قانون سهم آبادان ۷۲درصد و سهم شهر همجوار ۲۸درصد شد که انتظار داریم نمایندگان مردم آبادان درمجلس شورای اسلامی نشستی  در استان با سازمان مدیریت برنامه و بودجه تشکیل بدهند  که اصلاح ضریب آلودگی هم اعمال شود.

وجود پنج محله ی دارای بافت فرسوده در آبادان

شیرازی اظهار داشت: پنج محله به عنوان هدف  دارای بافت فرسوده هستند محله هایی نظیر علوانیه،سلیچ شرقی وغربی،سده،ذوالفقاری که حداقل ۸۰هزار نفر دراین محله ها ساکن هستند.

او گفت:برای بازسازی کامل بدنه شهری،روسازی و زیرساخت آسفالت بامشکلات زیادی مواجه هستیم و نیاز به ۲۰۰۰میلیارد تومان اعتبار داریم .

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.