احداث پل میانرود باید با ایجاد جاده صفی آباد تکمیل شود

معاون اداره کل راه و شهرسازی خوزستان گفت: پل میانرود ۴۵۰ متر طول دارد که باید به عرض آن اضافه شود، اما در واقع احداث پل باید با ایجادجاده صفی آباد به میانرود تکمیل شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، علی عیدی وند معاون اداره کل راه و شهرسازی خوزستان گفت: پل میانرود ۴۵۰ متر طول و ۱۲ متر عرض دارد که باید به عرض آن اضافه شود، اما در واقع احداث پل باید با ایجاد جاده صفی آباد به میانرود تکمیل شود در غیر این صورت کارآیی نخواهد داشت.

او با بیان اینکه پیش از این پل، جاده صفی آباد میانرود است که عملیات تعریض آن در حال انجام است افزود: باید از کیلومتر یک تا کیلومتر ۸ این پروژه زهکش احداث شود و ۱۴ کیلومتر مسیر این پروژه هم زهکش و هم کانال آبیاری دارد که این موضوع باعث افزایش هزینه‌های پروژه شده است.

عیدی وندی بیان داشت: اعتبار مورد نیاز برای ۱۴ کیلومتر از این پروژه ۵۹۰ میلیارد ریال است و برای کل مسیر و احداث پل ۹۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است و این پروژه با توجه به پتانسیل کشاورزی منطقه و اینکه این جاده و پل دزفول را به شوش و هفت تپه متصل می‌کند ارزش هزینه کردن دارد.

معاون اداره کل راه و شهرسازی خوزستان تصریح کرد: با تامین اعتبار مورد نیاز، مسیر چهارخطه و پل استاندارد ساخته خواهد شد.
 

حجت الاسلام سیدمحمدعلی قاضی دزفولی امام جمعه دزفول گفت: بخش مرکزی میلیون‌ها تن محصول کشاورزی تولید می‌کند و نیرو‌های مستعدی در سطح کشور پرورش می‌دهد و هفته گذشته نیز استاندار خوزستان و هیات همراه برای کلنگ زنی جاده‌های دسترسی به این پل به دزفول آمدند که تکمیل جاده صفی آباد به میانرود موجب رونق و شکوفایی کشاورزان و شرکت‌های کشت و صنعت منطقه می‌شود.

علی لطفی زاده پیمانکار این طرح نیز نیان داشت: ۲ سال بعد از آغاز عملیات ساخت پل، کار رهاشد در حالی که شرکت حدود ۳۰۰ میلیارد ریال مطالبات دارد که برای ادامه کار و بهره برداری از آن ۳۵۰ میلیارد ریال دیگر نیاز است و اگر این پل بهره برداری شود مسیر شهرستان دزفول با اهواز ۱۸ کیلومتر کاهش می‌یابد و ضمن کاهش ترافیک، استهلاک و سوخت خودرو‌ها نیازی به تعریض پل حمید آباد نیست.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.