آینده­ ی تاریخی سرمایه گذاری در جنوب کشور

شیراز شهری تاریخی است که از دیرباز تاکنون مهد فرهنگ و تمدن بوده است و نظیر معماری ایرانی-اسلامی آن در سایر نقاط کشور کمتر به چشم می خورد.

به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، شیراز، شهری تاریخی است که از دیرباز تاکنون مهد فرهنگ و تمدن بوده است و نظیر معماری ایرانی-اسلامی آن در سایر نقاط کشور کمتر به چشم می خورد. با توسعه و گسترش شهرسازی این نوع معماری به فراموشی سپرده شده تا جایی که امروز اثری از این نوع معماری که نتیجه سال های متمادی کار، هوش و هنر استادکاران و معماران بوده، نیست.

مجتمــع تجــاری تفریحــی مشــیر بـه عنـوان اولیـن بـازار تخصصـی مـادر و کـودک با بنایی منحصربفرد که تلفیقی از معماری سنتی و مدرنیته است، در زمینـی بـه مسـاحت12000 و بـا زیربنـای 74000 متـر مربـع پا به میدان گذاشته است و روحی تازه به بافت فرسوده شهر شیراز داده است. این مجتمع 7 طبقه­ ای؛ در خیابـان مشـیر شـرقی شـیراز، توسـط شـرکت توسـعه سـپهر فـارس (وابسـته بـه بانـک صـادرات) در حال احداث است و شـامل پارکینـگ، هایپـر مارکـت، فودکـورت، شـهربازی، سـالن بولینـگ و پردیـس سـینمایی مـی باشـد.

آینده­ ی تاریخی سرمایه گذاری در جنوب کشور

نمای بیرونی مجتمع بر اساس معماری زندیه و الهام گرفته از معماری ارگ کریمخان زند است و نمای داخلی مجتمع الهام گرفته از معماری سرای مشیر است. ســاخت مجتمع بــر اســاس جدیــدترین و مــدرن تریــن روش هــای ســاخت و ســاز صــورت پذیرفتــه و در آن از بهتریــن مصالــح ســاختمانی اســتفاده شــده اســت. بنابراین می توان انتظار داشت که این مجتمع برای نسل های بعد به عنوان یک اثر ارزشمند باقی بماند. همچنیـن تاسیسـات مکانیکـی و الکتریکـی مشـیر مبتنـی بـر روش هـای نوین مهندسـی و بـا نظـارت دقیـق مشـاوران نخبـه داخلـی طـرح ریـزی و اجـرا شـده اسـت.

معماری خیره کننده ی مشیر، تنها دلیل برتری آن نیست. بزرگتریـن بـام سـبز جنوب کشور بـه وسـعت 8000 متــر مربــع؛ بــه تنهایــی بــرای یــک مجموعــه، امتیــازی خــاص بـه حسـاب مـی­آیـد که مشیر را مانند زمردی سبز در جنوب کشور درخشان می کند. ایـن کاربـری بـا وجـود پردیــس ســینمایی با 4 سالن سینمایی مدرن و فودکـورت با فضای 1200مترمربع بـه نمونـه ای بـی نظیـر در شـهر شـیراز تبدیـل خواهـد کرد که ترکیب خلاقانه ای از عناصر فرهنگی، طبیعی و تاریخی است که توانسته به همراه مدرنیته به مردم عرضه شود.

آینده­ ی تاریخی سرمایه گذاری در جنوب کشور

ویژگی­ها و مزایای مجتمع تجاری تفریحی مشیر و همچنین تخصصی بودن آن یعنی بازار مادر و کودک ایده ای منحصر بفرد است که سرمایه گذاری در مشیر را به یک فرصت استثنایی تبدیل کرده است، اما مشیر صرفا یک پروژه تجاری و با اهداف مالی نیست. مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری توسعه سپهر فارس به عنوان کارفرمای پروژه عنوان نموده است که : "احیای بافت فرســوده که سبب ارزشمند شدن منطقه و جلوگیری از تخلیه مرکز شهر می شــود، مهمترین اولویت شرکت توسعه سپهر در اجرای پروژه های عمرانی است."

حضور برند شناخته شده ی هایپرمی با بیش از 20 شعبه فعال در سراسر کشور و افتتاح بزرگترین شعبه هایپرمی در جنوب کشور در مکانی به وسعت 8000 مترمربع می تواند ضمن اشتغال زایی مستقیم برای  صدها نفر، نیازهای خانواده را در مرکز شهر برطرف نماید. در این صورت خانواده ها ضمن صرفه جویی در وقت خود می توانند تجربه ی متفاوتی از خرید در مرکز شهر داشته باشند. مدیرعامل شرکت سپهر فارس در خصوص هدف خود درباره اختصاص این فضا به هایپرمی اذعان می دارد: "پیش بینی فضایی گسترده برای هایپرمارکت با هدف جذب مردم به این مرکز صورت گرفته است و چنین فروشگاهی می تواند معضلات مردم منطقه را حل کند."

آینده­ ی تاریخی سرمایه گذاری در جنوب کشور

این مجتمع به عنوان اولین بازار تخصصی مادر و کودک در شیراز شروع به فعالیت خواهد نمود و پس از راه ­اندازی و بهره برداری تمام اعضای خانواده مخاطب آن خواهند بود. به این ترتیب خانواده ها ضمن تهیه کالاهای مورد نظر می توانند ساعاتی را به تفریح بگذرانند و لذت در کنار خانواده بودن را در محیطی متقاوت تجربه کنند.

مشیر، فقط یک مجتمع تجاری تفریحی در شیراز با امکانات بی نظیر نیست، یک اثر تاریخی ارزشمند برای آینده کلان شهر شیراز است که موجب عمران و آبادی هر چه بیشتر مرکز شهر خواهد شد. 

 

 

انتهای پیام/ 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار