برطرف شدن افت فشار گاز طبیعی شهرکرد

افت فشار گاز طبیعی شهرکرد تا ۲۵ سال آینده با بهره برداری از شبکه انتقال گاز ۲۰ اینچ تقویتی برطرف شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، سیامک حیدری مدیرعامل شرکت گاز چهارمحال و بختیاری، از تکمیل و بهره‌برداری شبکه انتقال گاز ۲۰ اینچ تقویتی شهرکرد خبر داد و گفت: با بهره برداری از این شبکه، افت فشار گاز طبیعی برای مشترکین در شهرکرد تا ۲۵ سال آینده برطرف شد.

او افزود: توسعه شبکه گاز و گازرسانی در دولت تدبیر و امید در مناطق سخت‌گذر این استان با محوریت تحقق عدالت اجتماعی نسبت به گذشته شتاب گرفته است.


بیشتر بخوانید


حیدری اضافه کرد: امسال مشعل گاز طبیعی در منطقه بازفت، به عنوان تنها شهر بدون گاز استان روشن و عملیات واگذاری انشعاب به ساکنان آغاز خواهد شد.

او، انتقال خطوط شبکه گاز در مناطق سخت‌گذر و سردسیر بازفت را در سال ۹۹ جزو برنامه‌های با اولویت اعلام و تاکید کرد: بخش عمده مسیر لوله‌گذاری با برش کوه انجام می‌شود.

حیدری، طول شبکه گاز در حال انجام را حدود ۵۰ کیلومتر شبکه تغذیه در ارتفاعات کوهستانی و گردنه‌ها عنوان کرد و گفت: به عقیده کارشناسان، طرح انتقال گاز از گردنه چری و شهر بازفت یکی از دشوارترین طرح‌های شکافت کوه و تراشه برداری در کشور محسوب می‌شود.

او، با اشاره به تکمیل و اجرایی ۶۶ درصدی تعداد مشترکین صنعتی و کشاورزی این استان در طول هفت سال گذشته تاکید کرد: بیش از ۹۱ هزار و ۳۳۸ مشترک گاز طبیعی با اجرای یکهزار و ۳۴۰ کیلومتر شبکه با نصب ۳۲ هزار و ۱۱۰ علمک و پذیرش ۹۱ هزار و ۳۳۸ مشترک در دوره یادشده، تعداد خانوار بهره‌مند زیر پوشش گاز طبیعی از ۲۳۴ هزار و ۵۱۳ به ۳۲۱ هزار و ۶۶ خانوار افزایش یافته که رشد ۳۷ درصدی را در برداشته است.

حیدری افزود: با انجام گازرسانی به روستا‌ها طی هفت سال گذشته، تاکنون ۵۰۹ روستا از نعمت گاز طبیعی برخوردار شده و بدین ترتیب درصد پوشش جمعیت روستایی به ۸۹.۸ درصد و در مجموع جمعیت برخوردار از گاز طبیعی در مناطق شهری و روستایی استان به ۹۶ درصد افزایش یافت است.

او ادامه داد: همچنین در بخش مشترکین صنعتی و کشاورزی با رشد ۶۶ درصدی، تعداد مشترکین از ۸۸۳ به یک هزار و ۴۶۹ مشترک صنعتی و کشاورزی رسیده است و هم اکنون ۲۵ شهرک و ناحیه صنعتی استان تحت پوشش گازرسانی قرار گرفتند.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.