طرح گردشگری باغ میوه ۲۴۰ هکتاری همدان به ثمر نشست

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان گفت: باغ ۲۴۰ هکتاری میوه با حمایت دولت احیا و مرحله اول آن آماده بهره‌برداری شده است.

طرح گردشگری باغ میوه ۲۴۰ هکتاری همدان به ثمر نشستبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، ظاهر پورمجاهد، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان بیان داشت: این طرح با عنوان عصرطلایی از طرح‌های راکد استان بود که با پشتیبانی‌های صورت گرفته و با سرمایه گذاری ۱۱۰ میلیارد تومان به ثمر نشسته است.

پورمجاهد اضافه کرد: مرحله اول این طرح گردشگری آماده بهره برداری شده که می‌تواند در جذب گردشگران به پایتخت تاریخ و تمدن بسیار اثرگذار باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان گفت: ایجاد پارک ۲۳۰ هکتاری در حاشیه سد اکباتان از دیگر طرح‌های جذاب گردشگری است که زمین آن از اراضی منابع ملی تامین و در اختیار شهرداری همدان قرار گرفته و اکنون در حال ایجاد مسیر‌های دسترسی است.

پورمجاهد با تاکید بر اینکه گردشگری از شاخص‌های مهم توسعه استان به شمار می‌رود افزود: توسعه و تقویت زیرساخت‌های گردشگری مانند احداث هتل و خانه بومگردی از سال‌ها پیش در دستور کار مسوولان قرار گرفته و صدور مجوز ۲۵ مجتمع خدماتی رفاهی در جاده‌های استان برای رفاه حال مسافران نمونه‌ای از این دست است.

او گفت: در بخش گردشگری روستایی ۳۲ مجوز خانه بومگردی در استان صادر شده که از این تعداد ۲۳ مرکز در حال فعالیت هستند که شیوع بیماری کرونا و بازار کساد گردشگر مهمترین دلیل غیرفعال بودن تعدادی از آن‌ها محسوب می‌شود که با حمایت دولت بخشی از آسیب وارده در حال جبران است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان از اتمام طرح مطالعاتی دامنه شمالی الوند خبر داد و افزود: اکنون بدون آسیب و تخریب طبیعت می‌توانیم مناطق مورد نظر برای ایجاد طرح‌های گردشگری خرد و کلان را به سرمایه گذاران معرفی کنیم.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/ د 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.