افزایش استفاده از ماینر‌های استخراج بیت‌کوین در قزوین

معاون سیاسی استاندار قزوین گفت: استفاده از ماینر‌های استخراج‌کننده رمزارز‌هایی مانند بیت‌کوین در استان به شدت در حال افزایش است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، منوچهر حبیبی معاون امنیتی و سیاسی استاندار قزوین با بیان اینکه استفاده از ماینر‌های استخراج‌کننده رمزارز‌هایی مانند بیت‌کوین در استان قزوین به شدت در حال افزایش یافتن است، گفت: فعالیت ماینر‌های استخراج‌کننده بیت‌کوین میزان مصرف برق در استان قزوین را بالا برده، به همین خاطر شرکت توزیع نیروی برق با فعالیت ماینر‌ها به شدت مخالف است؛ ضمن اینکه خروجی کار ماینینگ هم مشخص نیست و جایی ثبت و ضبط نمی‌شود.

حبیبی افزود: در حال حاضر فرآیند ماینینگ و استخراج رمزارز یک کار غیرمجاز و غیرقانونی است که نیروی انتظامی هم با آن برخورد قانونی می‌کند.

او ادامه داد: برای شفاف کردن نحوه فعالیت ماینر‌ها و جلوگیری از قاچاق رمزارز به سازمان صمت ماموریت داده شده که با یک کار مطالعاتی و کارشناسی دقیق و عمیق دستورالعملی برای فعالیت ماینر‌های استخراج‌کننده رمزارز در استان تدوین کند و چگونگی مدیریت کردن و نحوه مجوز دادن به ماینر‌ها را مورد بررسی قرار دهد تا در نهایت نحوه فعالیت یا عدم فعالیت آن‌ها کاملاً شفاف و روشن شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار