‍ توصیه‌های پلیس پیشگیری به والدین در آستانه بازگشایی مدارس

رئیس پلیس پیشگیری فرمانده انتظامی استان کرمانشاه به مناسبت بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی جدید و به منظور ارتقای آگاهی والدین و دانش آموزان و جلوگیری از جرائم و آسیب‌های اجتماعی توصیه‌هایی ارائه کرد.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛سرهنگ فرزاد اکبری رئیس پلیس پیشگیری فرمانده انتظامی استان کرمانشاه گفت: والدین باید فرزندان خود را نسبت به شناخت آسیب‌های اجتماعی که به صورت نا آگاهانه دامنگیر آن‌ها می‌شود توجیه و ضمن آموزش‌های لازم همواره به توصیه‌های پلیس توجه واهتمام داشته باشند.

او افزود: یکی از نکاتی که باید مورد تاکید قرار گیرد این است که به فرزندان خود بیاموزند که با غریبه‌ها گرم نگیرند و اگر غریبه‌ای او را به جای خلوت دعوت کرد از رفتن خودداری و آن‌ها را در جریان بگذارند.

سرهنگ اکبری یادآوری کرد: پدر‌ها و مادر‌ها هرگز فرزند خود را با اشیاء قیمتی و پول زیاد به مدارس اعزام نکنند و تلفن و آدرس محل سکونت را نیز به فرزندانشان بیاموزند.

این مقام انتظامی ادامه داد: والدین از سرویسی برای حمل و نقل فرزند خود استفاده کنند که مورد تایید آموزش و پرورش قرار گرفته باشد و حتما تحقیق لازم در خصوص سلامت عمومی راننده سرویس مدرسه و سایر افرادی که با فرزند شما در ارتباط هستند به عمل آورند.

او بیان کرد: اولیا باید به فرزند خود بیاموزند که با کسی درگیر نشوند حتی اگر مورد توهین یا فحاشی قرار گرفتند، اما در اولین فرصت موضوع را با آن‌ها مطرح و اولیا نیز با مسوولان مدرسه در میان بگذارند.

سرهنگ اکبری همچنین با اشاره به لزوم مراقبت والدین بر روابط اجتماعی فرزندان و توجه دادن ان‌ها به آسیب‌های اجتماعی نظیر مواد مخدر، انتخاب دوستان ناباب یادآور شد: موضوع مهم دیگر توصیه به فرزندان در خصوص رعایت کامل مسائل بهداشتی به توجه به شیوع کروناست.
انتهای  پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.