وزیر نیرو :

تامین آب شهرک‌های صنعتی سرعت می‌گیرد

اردکانیان از سرعت بخشی به تامین آب شهرک‌ها و واحد‌های صنعتی از محل صرفه جویی‌های ناشی از پر کردن چاه‌های غیرمجاز در استان‌ها خبرداد.

به گزارش  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری صداو سیما؛ رضا اردکانیان وزیر نیرو گفت: در جا‌هایی که محدودیت منابع آبی نداریم تخصیص آب به شهرک‌ها و واحد‌های صنعتی مناسب است، اما در جا‌هایی که محدودیت داریم مقرر کردیم از محل صرفه جویی‌هایی که در استان‌ها با پرکردن چاه‌های غیرمجاز ایجاد می‌شود درصدی از آن در اختیار استانداران برای مصارف صنعتی قرار گیرد.

او  افزود: در طرح تعادل بخشی به منابع آب‌های زیرزمینی، پرکردن چاه‌های غیرمجاز را در دستورکار داریم که به عنوان مشوق اجرای این طرح که موجب مدیریت بهتر سفره زیرزمینی شده، درصدی از این صرفه جویی در منابع آبی را در اختیار استانداران قرار دادیم تا بتوانند برای مصارف صنعتی خود تصمیم گیری کنند و این آب را به واحد‌های صنعتی اختصاص دهند.

اردکانیان با بیان اینکه این تصمیم در روز‌های اخیر اجرایی شده است، گفت: پیش بینی ما این است که با اجرای این طرح بتوانیم بخشی از آب مورد نیاز واحد‌های صنعتی را تامین کنیم.

وی افزود: در مناطقی که روزی آب داشتند و کشاورزی دایر بود، اما اکنون با کم شدن آب، کشاورزی نیز از رونق افتاده باید فکری به حال معیشت جایگزین شود که یکی از اشکال این جایگزینی، توسعه صنعت است از این رو باید آب و برق صنایع را در این مناطق تامین کنیم.

وزیر نیرو گفت: دستورالعمل‌های موجود را با تغییراتی برای اجرای این طرح به استان‌ها ابلاغ کردیم تا هر کدام به تناسب صرفه جویی‌هایی که حاصل می‌شود برای تخصیص آب به صنایع خود اقدام کنند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار