خطیب جمعه همدان؛

مشکلات اقتصادی کشور باید با تکیه بر امکانات داخلی رفع شود

امام جمعه موقت همدان گفت: رفع مشکلات اقتصادی کشور را باید با تکیه بر امکانات داخلی برنامه ریزی کنیم و اجازه ندهیم دیگران نقشه اقتصادی ما را ترسیم کنند.

مشکلات اقتصادی کشور باید با تکیه بر امکانات داخلی برنامه ریزی شودبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، آیت الله سیدمصطفی موسوی اصفهانی، امام جمعه موقت همدان در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به اینکه ایران اسلامی در سایه مکتب نورانی اسلام، در تمامی زمینه ها حرف اول را در منطقه می زند، اظهار داشت: لازم است در همه مسائل از جمله سیاسی، فکری، اقتصادی، فرهنگی و... به خودمان تکیه کنیم زیرا ما تجربه موفقیت ۴۰ ساله داشته و مردمی ولایتمدار داریم که همیشه در همه صحنه‌ها چه در جنگ و صلح حضور پرشور و جدی داشته اند.

موسوی اصفهانی در ادامه، اقدام دولت امارات متحده در عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را خیانت به دنیای اسلام  برشمرد و افزود: سازش با صهیونیست، خیانتی بزرگ در عالم اسلام و عرب، کشور‌های منطقه و همچنین فلسطین است و این دولت باید بداند که اگر عزت و اقتدار می خواهد باید از ایران اسلامی که اسوه استقامت، شهادت طلبی و کرنش نکردن در برابر طاغوت‌ها است، درس بگیرد.

او در بخش دیگری از سخنان خود، ضمن تسلیت شهادت ایام سوگواری سالار شهیدان امام حسین(ع) از مردم به دلیل برگزاری عزاداری باشکوه و حفظ دستورالعمل‌های بهداشتی قدردانی کرد و یادآور شد: خوشبختانه در برگزاری مراسم عاشورا و تاسوعا  و برپایی نماز جمعه و جماعات، مردم  بسیار عالی عمل کردند.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه به بازگشایی مدارس، دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه نیز اشاره کرد و ابراز داشت: باید هم دستورالعمل هابی بهداشتی کاملا رعایت شود و هم لطمه‌ای به تحصیلات این اقشار وارد نشود.

آیت الله موسوی اصفهانی ادامه داد: از همه می‌خواهم که به فرمایشات مقام معظم رهبری در این خصوص  توجه کرده و مساله برنامه آموزشی را طبق برنامه‌ای که ستاد ملی کرونا تنظیم کرده، پیاده کنند.

او همچنین تقوای الهی را نسخه شفابخش انسانها بیان و تأکید کرد:  امید است این ملکه طیبه در دل‌ها تقویت شود و بتوان آن را در همه مسائل زندگی بسط داد.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار