اعزام ۵۲ نفر مصدوم حادثه انفجار گاز کلر به مراکز درمانی مرکز استان ایلام

کریمیان از اعزام ۵۲ نفر مصدوم حادثه انفجار گاز کلر در روستای زنجیره علیا توسط بالگرد اورژانس هوایی و آمبولانس‌های فوریت پزشکی به مراکز درمانی مرکز استان خبر داد.

 محمد کریمیان  رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ اظهار داشت: با توجه به شدت انفجار و انتشار گاز کلر و مسمومیت ناشی از آن تمام بیمارستان‌های درمانی استان در حالت آماده‌باش قرار گرفتند.

او افزود : پس از وقوع حادثه برخی از مصدومان در بیمارستان امام علی (ع) سرابله تحت خدمات اورژانس قرار گرفتند و همزمان نیز دیگر مصدومان از طریق بالگرد و آمبولانس‌های فوریت پزشکی به بیمارستان امام خمینی (ره) انتقال داده شدند.

کریمیان بیان کرد : قبل از انتقال مصدومان، بخش اورژانس بیمارستان امام خمینی (ره) برای خدمات‌دهی اورژانسی به مصدومان تخلیه شد و پزشکان آنکال و کادر درمانی غیرشیفت بیمارستان نیز به دلیل شمار زیاد مصدومان به بیمارستان فراخوانده شدند.

او ادامه داد : با توجه به اینکه مصدومان این حادثه به علت استنشاق گاز کلر دچار مسمومیت شده بودند، امکانات و تجهیزات مربوطه همچون کپسول‌های اکسیژن در محل اورژانس برای خدمات دهی به مصدومان مهیا شد.

کریمیان گفت: در حال حاضر روند خدمات دهی به مصدومان در بیمارستان‌های امام علی (ع) و امام خمینی (ره) در جریان است و از مصدومان اعزامی به بیمارستان امام خمینی (ره)، یک نفر به دلیل مشکلات تنفسی (بیماری آسم) در بخش آی سی یو بستری شده است.

انتهای پیام / غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.