سمن ها می توانند مطالبه گری از دستگاه‌های اجرایی را ترویج کنند

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه گفت: سازمان‌های مردم نهاد (سمن) می‌توانند برای حل مسائل اجتماعی و مقابله با فساد یار و یاور ما باشند.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛  پرویز توسلی زاده  رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه در جمع نمایندگان سازمان‌های مردم نهاد استان گفت:هر چقدر بتوانیم به واسطه حضور تشکل‌های مردمی که نفوذ خوبی در جامعه دارند، اختلافات مردم را به صلح و سازش ختم کنیم می‌توانیم به داشتن جامعه‌ای سرشار از مروت و جوانمردی خوشبین باشیم.

او ادامه داد: تغییر سبک زندگی شهروندان و تقبیح رفتار‌هایی که در شرع و قانون جایگاهی ندارند، ترویج مهربانی در جامعه، شفاف سازی عملکرد‌ها و مطالبه گری از دستگاه‌های اجرایی از اقداماتی است که سمن‌ها می‌توانند به خوبی آن‌ها را اجرا کنند در مبارزه با فساد به هیچ عنوان کوتاه نخواهیم آمد و در این راه از همه سمن‌ها یاری می‌طلبیم.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمانشاه نیز در این نشست با اشاره به روند تشکیل هیات اندیشه ورز سمن‌های استان کرمانشاه، ضرورت انسجام بخشیدن به توده‌های مردم و تقویت جامعه مدنی برای افزایش مشارکت‌های اجتماعی را یادآور شد و گفت: پویایی و بالندگی جامعه در گرو توجه همه مدیران به گروه‌های مرجع از جمله سمن هاست و برای اینکه هر روزه شاهد رشد جرائم اجتماعی نباشیم و آمار پرونده‌های ورودی به دستگاه قضا کاهش پیدا کند، باید حس تعلق خاطر به شهر و دیارمان را در شهروندان افزایش دهیم که این نقش را تشکل‌های مردمی به خوبی می‌توانند ایفاء کنند.

فریبرز نجفی مهر افزود: تشکل‌ها می‌توانند با ویترینی کردن عملکرد مدیران، امکان سنجش و ارزیابی هر مسئولی را برای مردم فراهم کنند و در تلاش هستیم که با پشتیبانی مدیران ارشد استان، ارتباط تقابلی برخی ادارات با سمن‌ها را به ارتباطی تعاملی تبدیل  کنیم.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.