رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس:

ستاد کرونا باید مسئولیت باز شدن مدارس را برعهده بگیرد

حاجی بابایی گفت: در تشکیل کلاس‌های درس دخالت نمی‌کنیم، ستاد کرونا باید مسئولیت باز شدن مدارس را رسما برعهده بگیرد.

به گزارش حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان،، حمیدرضا حاجی بابایی، رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس شورای اسلامی در برنامه تلویزیونی پرسشگر که با موضوع "آموزش، کیفیت و کرونا" به روی آنتن شبکه آموزش رفت ضمن تبریک شروع سال تحصیلی گفت: در تشکیل کلاس های درس دخالت نمی‌کنیم و مسئولیت با ستاد مقابله با کروناست، اما رسما اعلام می‌کنیم هرگونه اقدامی باعث عدم امینت برای معلم و دانش آموز و خانواده شود از آن عدول نمی‌کنیم. این کار شوخی نیست اگر موج سوم کرونا راه بیفتد مدیریت ۱۵ و نیم میلیون معلم و دانش آموز که در واقع نماینده ۱۵ و نیم میلیون خانواده اند، کار سختی است.

او افزود: ستاد کرونا باید مسئولیت باز شدن مدارس را رسما برعهده بگیرد. اگر فردا مشکلی پیش آمد نگویند ما نبودیم دیگری تصمیم گرفت.  بچه کلاس اول و دوم ابتدایی را در خانه هم نمی‌شود کنترل کرد و کار سختی است. معلم‌ها هم باید امنیت و سلامت شان تضمین شود و مدنظر باشد.


بیشتر بخوانید


۲۹۷ هزار کمبود معلم داریم

رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه دقیقا ۲۹۷ هزار کمبود معلم داریم، تصریح کرد: به سمت خصوصی سازی در قالب خرید خدمات رفتند و اعلام کردند که معلم ارزان به کلاس می‌برند و اسم آن را خصوصی سازی گذاشتند. کسانی جلوی مجلس جمع می‌شوند که به عنوان نیروی خدماتی با حقوق ۳۰۰ هزار تومان وارد کلاس‌ها شده اند و اکنون به ۵۰ هزار نفر رسیده اند و مطالبه استخدام دارند.

او افزود: هرکسی را در دو سه سال گذشته مانند نهضتی‌ها و پیش دبستانی به کلاس درس برده اند و آن‌ها که چندسال سرکلاس رفته اند حالا خود را محق می‌دانند. ما دفاع می‌کنیم، اما این‌ها را مجلس نیاورده بلکه از حق یک عده معلم مظلوم که با ۳۰۰ و ۵۰۰ هزار تومان به دورترین روستا‌ها رفته اند دفاع می‌کنیم. اگر بیسواد بودند چرا به کلاس رفته اند و اگر باسواد هستند باید آن‌ها را به کار بگیریم.

مدارس دولتی به تاراج رفته اند

وزیر سابق آموزش و پرورش یادآوری کرد: رهبری اعلام کردند که باید مدارس دولتی را تقویت کنیم. در طول چندسال گذشته مدارس دولتی به تاراج رفته اند و افتخارشان این است که شش درصد خصوصی سازی کرده اند.

انتهای پیام/

برچسب ها: آموزش و پرورش ، مدارس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۴۴ ۱۷ شهريور ۱۳۹۹
بچه ی مردم مبتلا بشه، اینکه کی مسئولیت رو به عهده بگیره یا اصلا کسی گردن نگیره؛ چه فرقی داره؟! پس تو برا چی توو مجلسی که به بازگشایی کلاسها دخالتی نمیکنی!! بیشتر توو دل مردمو خالی میکنی! خودشون به اندازه ی کافی نگرانی دارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۱ ۱۵ شهريور ۱۳۹۹
کی به فکر جون مردمه
آخرین اخبار