۲۴۵ هزار دانش آموز بوشهری سال تحصیلی را متفاوت از سال‌های گذشته آغاز کردند

سال تحصیلی جدید امروز در شرایط کرونایی همزمان با دیگر نقاط کشور در استان بوشهر نیز آغاز شد تا ۲۴۵ هزار دانش آموز این استان به روشی که شورای مدرسه تعیین می‌کند، درس بخوانند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، زنگ نمادین آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ صبح امروز (شنبه ۱۵ شهریور) در یکی از مدارس همه مناطق ۱۸ گانه آموزش و پرورش استان بوشهر به صدا در آمد.

در مرکز استان، مراسم نمادین آغاز سال تحصیلی با حضور مسئولان استانی و تعدادی از دانش آموزان در دبستان دخترانه شهید باهنر بوشهر برگزار شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: سال تحصیلی جدید را با حمایت مسئولان و همراهی جدی خانواده‌ها آغاز می‌کنیم. در این سال ۲۴۵ هزار دانش آموز داریم و بیش از ۱۴ هزار نیروی فرهنگی آموزش و خدمت رسانی به آن‌ها را به عهده دارند.

علیمراد کرمی افزود: امروز مراسم نمادین آغاز سال تحصیلی برگزار می‌شود و فردا مدیران مدارس وظیفه سنگینی به عهده خواهند داشت، زیرا باید در شورای مدرسه برای نحوه آموزش تصمیم‌گیری کنند.


بیشتر بخوانید


شورای مدرسه تعیین کننده نحوه آموزش

او ادامه داد: شورای مدرسه شامل مدیر مدرسه نماینده معلمان و نماینده اولیاء دانش آموزان است که اعضای این شورا با توجه به امکانات و اقتضائات منطقه و مدرسه خود تصمیم می‌گیرند آموزش مجازی باشد یا حضوری ویا ترکیبی.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر بیان کرد: ۳۰ تا ۳۵ درصد دانش آموزان این استان شرایط آموزش حضوری را دارند، زیرا جمعیت کلاس‌ها طوری است که با رعایت شیوه‌نامه‌های بهدشتی می‌توانیم کلاس حضوری برگزار کنیم.

کرمی همچنین گفت: ۱۰ تا ۱۵ درصد دانش آموزان استان بوشهر به علت کمبود زیرساخت‌ها یا کمبود تجهیزاتی مانند تبلت نمی‌توانند از آموزش مجازی بهره ببرند که آموزش به آنان با برگزاری کلاس حضوری یا استفاده از راهنمایان آموزشی صورت خواهد گرفت.

او تاکید کرد: اولویت آموزش و پرورش، آموزش به صورت حضوری است، اما با توجه به شرایط کرونایی، هیچ‌گونه اجباری برای حضور دانش آموزان در مدارس نیست بلکه فرایند آموزشی از طریق فضای مجازی مدیریت می‌شود و هیچ‌گونه سخت‌گیری برای حضور دانش‌آموزان در مدارس نمی‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر ادامه داد: در دو هفته‌ای که تا اول مهر باقی مانده، شیوه‌های آموزش از طریق سامانه شاد تمرین می‌شود تا از اول مهر با آمادگی کامل بتوان یکی از شیوه‌های آموزشی را ارائه کرد.

کرمی عنوان کرد: برای برخی از دانش‌آموزان که زیرپوشش نهاد‌های حمایتی هستند تجهیزات لازم به همت این نهاد‌ها تامین می‌شود و برخی هم که زیرپوشش نهاد‌های حمایتی نیستند تجهیزات مورد نیاز آن‌ها در دو ماه آینده با تلاش تشکل‌های مردم نهاد خریداری و تحویل می‌شود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.