گوینده‌ای که با کودکان بچه‌گانه حرف نمی‌زند + فیلم

شب گذشته، گوینده برنامه رادیویی «سلام کوچولو» مهمان «چهل تیکه» شبکه نسیم بود.

به گزارش خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، عذرا وکیلی گوینده و تهیه‌کننده برنامه‌های رادیویی است. «سلام کوچولو» از جمله معروف‌ترین برنامه‌هایی است که وکیلی اجرای آن را بر عهده داشته است. او کار خود را در رادیو از سال ۱۳۴۵ با اجرای برنامه نوجوانان شروع کرد و توانست در سال ۱۳۴۸ به برنامه قصه‌های شب بپیوندد.

وکیلی، شب گذشته مهمان برنامه «چهل تیکه» بود. او درباره اینکه هیچ وقت با کودکان بچه‌گانه صحبت نکرده است، اظهار کرد: اگر اجرا‌های ۴۷ سال گذشته من را گوش کنید، می‌بینید که لحن گفتار من با بچه‌ها، هیچ تفاوتی با امروز ندارد.

وی افزود: صدایم ممکن است تغییر کرده باشد؛ چون آن زمان جوان‌تر بودم و الان ۷۶ ساله هستم؛ اما هیچ وقت با بچه‌ها با لحن بچه‌گانه حرف نزده ام؛ چون در برنامه‌هایم سعی می‌کردم به مادر‌ها هم چیزی یاد بدهم.

وکیلی درباره شروع فعالیت هنری خود گفت: از آبادان خیلی چیز‌ها به یاد دارم؛ شاید انگیزه و ذوق هنری من آنجا شکل گرفت. سال ۱۳۴۵ تست گویندگی در مدرسه گرفتند و قرار بود برای اولین بار در رادیو برنامه‌ای برای جوانان بسازند؛ من هم آن موقع تست دادم. از بین همه دانش آموزان ۶ نفر را انتخاب می‌کردند که من هم جزو آن‌ها بودم. بعد از آموزش و آزمون های مختلف برای ورود به رادیو پذیرفته شدم. زمانی که اولین بار به ساختمان رادیو در میدان ارگ رفتم، خیلی حس خوبی داشتم.

برنامه تلویزیونی «چهل‌تیکه» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی الهام حاتمی و اجرای محمدرضا علیمردانی، از روز شنبه تا جمعه ساعت ۲۳ از شبکه نسیم پخش می شود. این برنامه به مرور خاطرات سال های گذشته با حضور هنرمندان و افراد شاخص می‌پردازد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۰ ۱۵ شهريور ۱۳۹۹
جالبه دیروز عصر هم یه برنامه رادیویی یادم نیست چه شبکه ای اسمش دیدار در رادیو بود داشت با ایشون گفتگو می‌کرد
آخرین اخبار