رفع تصرف ۱۳ هکتار از زمین‌های جنگلی در منطقه بابلکنار

رییس کل دادگستری مازندران از رفع تصرف ۳۱ فقره زمین‌های جنگلی به مساحت ۱۳ هکتار در شهرستان بابل خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، حجت الاسلام اکبری رییس کل دادگستری مازندران با تبیین نقش قوه قضاییه در صیانت از بیت المال و مقابله با تغییر کاربری اراضی ملی گفت: در ابتدا با رویکرد پیشگیرانه و سپس رویکرد مقابله‌ای نسبت به عملیاتی کردن این اهداف  اقدام می‌کنیم.

او از رفع تصرف ۳۱ فقره زمین‌های جنگلی به مساحت ۱۳ هکتار در شهرستان بابل خبر داد و افزود: با توجه به ظرفیت‌های بالای مازندران در زمینه گردشگری و عدم نظارت دقیق  بر ساخت و ساز‌های غیر مجاز، اراضی ملی در معرض تغییر کاربری قرار دارند.


بیشتر بخوانید


رییس کل دادگستری مازندران ادامه داد: با توجه به نقش نظارتی و قدرت اجرایی قوه قضاییه یکی از راه‌های جلوگیری از تضییع بیت المال و حفظ اراضی ملی ورود دادستان‌ها و روسای دادگستری به این مسئله و مقابله و برخورد جدی با حفظ موازین قانونی است.

حجت الاسلام اکبری با بیان اینکه برخورد با زمین خواران و تغییرکاربری‌های غیرمجاز به طور جد در دستور کار دستگاه قضایی استان است، افزود: مردم در صورت مشاهده هرگونه اقدام مشکوک در زمینه ساخت و ساز بنا یا دیوارکشی در اراضی ملی و زراعی مراتب  را به روسا و دادستان حوزه قضایی مربوطه اطلاع دهند.

انتهای پیام/ م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.