ایجاد نخستین موزه غار‌های دستکند کشور در سرعین

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل گفت: نخستین موزه غار‌های دستکند کشور در محوطه باستانی کنزق سرعین ایجاد می‌شود

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، نادر فلاحی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل در جلسه بررسی ساماندهی محوطه تاریخی کنزق سرعین گفت: برای ساماندهی و تکمیل محوطه تاریخی کنزق اعتبارات مناسبی اختصاص یافته است تا زمینه برای راه‌اندازی آن فراهم شود چرا که با توجه به ظرفیت‌های این محوطه، راه‌اندازی آن می‌تواند به اندازه آبگرم‌های سرعین در جذب گردشگر موثر باشد.

او راه‌اندازی این محوطه و آماده‌سازی آن برای بازدید گردشگران را زمینه‌ساز رونق صنعت گردشگری و افزایش ثروت و ارزش افزوده برای منطقه و ساکنان آن دانست و بیان کرد: با توجه به اهمیت و ضرورت راه‌اندازی این محوطه باستانی و ملی بودن آن حمایت‌ها و اقدامات لازم را در این حوزه انجام خواهیم داد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل از اجرای طرح تکمیل این محوطه باستانی با مشارکت و همکاری دهیاری کنزق و سرمایه‌گذار بخش خصوصی خبر داد و افزود: پس از تکمیل بهره‌برداری این محوطه به دهیاری و سرمایه‌گذار واگذار خواهد شد و اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان نقش نظارتی در این حوزه خواهد داشت.

فلاحی بهره‌برداری از این طرح را تا پایان سال از مهمترین اولویت‌ها برشمرد و عنوان کرد: اصلی‌ترین برنامه در راستای تکمیل این محوطه و ورود سرمایه‌گذار به این محوطه، رفع معارض با اهالی روستاست که در این زمینه نیز تمهیدات اساسی اتخاذ شده است.

او با تاکید بر تسریع در اجرای این طرح تصریح کرد: زیرساخت‌های لازم نظیر راه دسترسی، سرویس بهداشتی و ... توسط اداره کل میراث‌فرهنگی استان در این منطقه ایجاد شده و بعد از رفع مشکلات در این محوطه باستانی عملیات کاوش و ایجاد بازارچه نیز همزمان انجام می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل از راه‌اندازی نخستین موزه غار‌های دستکند کشور در روستای کنزق سرعین خبر داد و گفت: پس از تکمیل این محوطه اولین موزه شهرستان سرعین و نخستین موزه غار‌های دستکند کشور در این محوطه باستانی و تاریخی ایجاد خواهد شد و در کنار آن شاهد راه‌اندازی واحد‌های اقامتی، رفاهی و پذیرایی در این محوطه خواهیم بود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.