شش میلیارد ریال برای بازسازی اماکن تاریخی دامغان اختصاص یافت

فرماندار دامغان از اختصاص شش میلیارد ریال برای مرمت و بازسازی اماکن تاریخی شهرستان خبر داد و گفت: سال گذشته اعتبارات این حوزه یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال بوده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، علی اصغر مجد فرماندار دامغان با اشاره به اختصاص شش میلیارد ریال برای بازسازی و مرمت ابنیه تاریخی دامغان توسط شورای برنامه‌ریزی، گفت: سال گذشته اعتبارات این فصل، یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال بود.

او با بیان اینکه از محل اعتبارات ملی در سال جاری همچنین ۲۰ میلیارد ریال برای ساماندهی مجموعه تاریخی «تپه حصار» اختصاص می‌یابد، ابراز کرد: ۱۰ میلیارد ریال نیز برای ساماندهی مجموعه «تف یحیی» و همچنین مجموعه گردشگری «چشمه علی» با هدف تدارک و برنامه‌ریزی برای ثبت جهانی اختصاص یافت.

فرماندار دامغان با اشاره به فعالیت هشت اقامتگاه بوم گردی در شهرستان افزود: ۱۰ اقامتگاه بومی گردی دیگر با مجوز اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان تا پایان سال راه اندازی می‌شود.

مجد ابراز داشت: در شهرستان دامغان ۴۰۰ اثر تاریخی و گردشگری شناسایی شده که از این تعداد ۱۲۹ اثر در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

انتهای پیام / م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار