مدیر کل دفتر امور شورا‌ها و مناطق آزاد تجاری وزارت آموزش و پرورش:

مدارس هیئت امنایی بی کیفیت جمع می‌شوند

مدیر کل دفتر امور شورا‌ها و مناطق آزاد تجاری وزارت آموزش و پرورش در شهرکرد گفت: مدارس هیئت امنایی بی کیفیت جمع می‌شوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، رسول پاپایی مدیر کل دفتر امور شورا‌ها و مناطق آزاد تجاری وزارت آموزش و پرورش در سفر به شهرکرد در حاشیه آیین زنگ بازگشایی مدارس با اشاره به فعالیت بیش از سه هزار و ۲۰۰ مدرسه هیئت امنایی در کشور اظهار داشت: مدارس هیئت امنای بی کیفیت جمع و به مدارس عادی تبدیل می‌شوند.

او با اشاره به اینکه مدارس هیئت امنایی با استفاده از مشارکت‌های مردمی به صورت خودگردان اداره می‌شوند، افزود: این مدارس و مدارس عادی باید تفاوت عملکردی داشته باشند و در ارزیابی که در دست اجراست مدیران استان‌ها باید مدارس هیئت امنایی که کیفیت لازم را ندارند و تنها تابلوی هیئت امنایی را دارند، به مدارس عادی تبدیل کنند.

پاپایی اضافه کرد: مدارس هیئت امنایی که دو شیفته هستند و ضوابط هیئت امنای را ندارند نیز به مدارس عادی تبدیل شده و مدارسی که ظرفیت‌های مدارس هیئت امنایی را دارند جایگزین این مدارس می‌شود.


بیشتر بخوانید


او در زمینه اعتبارات و همچنین برنامه‌های آموزش و پرورش برای ضدعفونی کردن مدارس گفت: با اشاره به شیوع ویروس کرونا و بازگشایی مدارس و ضروری بودن ضدعفونی کردن مدارس در چند نوبت در زمان حضور دانش‌آموزان، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در مدارس نیازمند همکاری همه جانبه از سوی مسئولان استان و شهرستان به خصوص استانداران و فرمانداران با آموزش و پرورش است.

پاپایی افزود: استانداران و فرمانداران به عنوان روسای شورای آموزش و پرورش استان و شهرستان ملزم هستند که دستگاه‌های اجرایی را برای همکاری بیشتر با آموزش و پرورش برای تامین مواد ضدعفونی کننده و بهداشتی و همچنین رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی همیاری و کمک کنند.

او با تأکید بر اینکه در سال تحصیلی جدید ۱۵ میلیون دانش آموز و یک میلیون فرهنگی در ۱۰۷ هزار مدرسه مشغول تحصیل خواهند شد ادامه داد: تأمین مواد بهداشتی و ضدعفونی برای مدارس در حد توان آموزش و پرورش قبل از بازگشایی مدارس انجام شده است.

پاپایی به همکاری و همراهی بیشتر خانواده‌ها و اولیاء دانش‌آموزان بر رعایت دستورالعمل بهداشتی تاکید کرد و گفت: با توجه به سوال پرسش مهر رئیس جمهور، مقوله «نظم، انضباط و رعایت دستورالعمل» در اولویت نخست دانش آموز، معلم و مدرسه قرار دارد.

او اضافه کرد: به منظور ضدعفونی کردن مدارس ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار اختصاص داده شده و تأمین اعتبار بعدی در دست اقدام است.

پاپایی با اشاره به گستردگی مدارس و جمعیت هدف آموزش و پرورش افزود: این میزان اعتبار جوابگوی نیاز آموزش و پرورش نیست و باید همه دستگاه‌های متولی در این زمینه همکاری کنند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار