تالاب گندمان مأوای امن پرندگان/ ثبت مشاهده ۴ گونه پرنده جدید

۴ گونه جدید پرنده، شامل سنگ گردان، سسک خوش صدا، تلیله دم سفید و تلیله نوک پهن در تالاب گندمان مشاهده و ثبت شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، شهرام احمدی مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری گفت: مشاهده چهار گونه پرنده شامل، یک فرد گونه سنگ گردان با نام علمی (Arenaria interpres)، پنج فرد تلیله دم سفید (Calidris temminckii)، یک فرد سسک خوش صدا (ساوی) با نام علمی Locustella luscinioides و پنج فرد تلیله نوک پهن Limicola falcinellus ثبت شد.

او افزود: این چهار گونه، در شهریور ماه امسال و با کمک آقای کرامت حافظی در تالاب گندمان مشاهده و در کمیته ثبت پرندگان ایران این مشاهدات ثبت شدند.


بیشتر بخوانید


احمدی اضافه کرد: با ثبت مشاهده این چهار گونه تا تاریخ ۱۲ شهریور ۱۳۹۹، مشاهده تعداد ۲۸۴ گونه پرنده در فهرست پرندگان استان چهارمحال و بختیاری به ثبت رسیده است.

او ادامه داد: کمیته ثبت پرندگان ایران از سال ۱۳۸۷ و با اهداف استفاده از دانش و تجربیات پرنده شناسان داخلی و خارجی در مورد شناسایی پرندگان، جمع‌آوری اطلاعات پراکنده در مورد پرندگان، بررسی دقیق گزارشات و مشاهدات در مورد ثبت‌های پرندگان کمیاب ایران با حذف اطلاعات مشکوک و ناقص، اطلاع‌رسانی عمومی آخرین اخبار در مورد مشاهدات موثق گونه‌های جدید و ثبت‌های جدید پرندگان کمیاب در ایران تشکیل شده است.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.