درخشش دانشجویان گروه مهندسی آب در کنکور ارشد

دانشجویان گروه مهندسی آب- سازه‌های آبی موفق به کسب رتبه اول و دوم کنکور ارشد ۹۹ شدند.

درخشش دانشجویان گروه مهندسی آب در کنکور ارشدبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ رسول قبادیان دانشیار سازه‌های آبی و مدیر گروه مهندسی آب دانشگاه رازی از کسب رتبه نخست و دوم دانشجویان گروه مهندسی آب در کنکور کارشناسی ارشد ۹۹ خبر داد و گفت : اشکان کُردامیر و زهرا مهدیزاده به ترتیب با کسب رتبه اول و دوم آزمون کنکور ارشد امسال همچون دانشجویان دیگر در سال‌های گذشته برای دانشگاه رازی افتخارآفرین شدند.

او ضمن تبریک این موفقیت به همه دانشجویان، اساتید و بویژه اشکان کردامیر و زهرا مهدیزاده، گفت : پارسال سهراب خضریان رتبه یک کشوری را ازآن خود کرد و این نشان از تلاش بی منت اساتید، اراده قوی دانشجویان و پیگیری‌های اعضای هیات علمی گروه مهندسی آب است.

قبادیان افزود: کرد امیر و مهدیزاده از دانشجویان اخلاق مدار، با هوش و پیگیر فعالیت‌های آموزشی و حتی پژوهشی هستند که خوشبختانه نتیجه هم گرفتند و از بین بیش از ۶۵۰ نفر شرکت کننده گرایش سازه‌های آبی با کسب رتبه‌ی اول و دوم الگویی برای سایر دانشجویان با اهداف بلند شدند.

مدیر گروه مهندسی آب دانشگاه رازی با اشاره به پتانسیل آب‌های سطحی استان که ۷/۷ میلیارد متر مکعب از ۹۶ میلیارد متر مکعب کشور است، ادامه داد: در حال حاضر حدود یک هشتم این پتانسیل بهره برداری می‌شود و لازمه این امر تربیت نیروی متخصص و با انگیزه است که زمینه را برای مهار آب‌های سطحی و کاهش فشار بر منابع آب زیر زمینی استان فراهم می‌سازد.

او گفت: هدف از گرایش سازه‌های آبی تربیت نیروی متخصص برای طراحی، نظارت، مدیریت، اجرا و برنامه ریزی در عرصه سازه‌های آبی بخش کشاورزی است که شامل: آبگیری از رودخانه توسط سد‌های انحرافی، ایستگاه‌های پمپاژ، کانال‌های آبیاری، سازه‌های انتقال آب، سازه‌های توزیع و تحویل آب در شبکه‌های آبیاری و زهکشی است که وجود دانشجویانی همچون رتبه برتری‌ها و دیگر دانشجویان با اراده بر امیدواری ما برای رسیدن به اهداف این گرایش افزوده می‌شود.

قبادیان افزود: سال‌های قبل به دلیل کمبود نیرو‌های متخصص دانشجویان و فارع التحصیلان سازه‌های آبی در مباحث مهندسی رودخانه، هیدرولیک انتقال رسوب، طراحی سیستم‌های آبرسانی شهری و روستایی و حتی مباحث محیط زیست نیز وارد شده اند و در حال فعالیت است.

مدیر گروه مهندسی آب دانشگاه رازی به پتانسیل جذب نیرو‌های ورزیده و متخصص در سازمان ها، شرکت‌های دولتی و خصوصی درگیر با مباحث آب در استان اشاره کرد و گفت: این امر می‌تواند مشوق اصلی دانشجویان گروه مهندسی آب باشد که با تلاش و پشتکار راه ورود خود را برای ادامه فعالیت بعد از فارغ التحصیلی در عرصه طراحی، اجرای و مدیریت در بخش آب استان را فراهم نمایند .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار