انجام ۱۵۵ هزار سفر در آذربایجان‌شرقی

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان آذربایجان‌شرقی گفت: در پنج ماهه امسال یک میلیون و ۴۶ هزار مسافر بابیش از ۱۵۵ هزار و ۵۰۰ سفر جابجا شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز، تیمورزاده معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان آذربایجان‌شرقی گفت: در پنج ماهه امسال یک میلیون و ۴۶ هزار مسافر بابیش از ۱۵۵ هزار و ۵۰۰ سفر جابجا شده است که این آمارنسبت به مدت مشابه پارسال ۵۳ درصد کاهش داشته است.

 تیمورزاده با بیان اینکه ناوگان حمل و نقل استان بیش از ۹میلیون تن بار را در پنج ماهه امسال  جابجا کرده است، گفت: این آمار در مقایسه با مدت مشابه  پارسال ۱۶ درصد افزایش داشته است.

او گفت: تعداد بارنامه صادره در این مدت بیش از ۶۲۹ هزار برگ بوده است که نسبت به مدت مشابه سال ۱۳۹۸ بیش از ۶ درصد افزایش نشان می‌دهد.

کاظم‌زاده افزود: در پنج ماهه امسال ناوگان حمل و نقل مسافر استان که تحت تاثیر شیوع ویروس کرونا با محدویت‌ها و ممنوعیت‌های سفر روبرو بوده نیز یک‌میلیون و ۴۶ هزار مسافر را با بیش از ۱۵۵ هزار و ۵۰۰ سفر جابجا شده است که این آمار نسبت به مدت مشابه پارسال ۵۳ درصد کاهش داشته است.

تیمورزاده گفت: در این مدت تعداد ۲ هزار و ۲۱۵ مورد برخورد با تخلفات اضافه بار صورت گرفته و ۳۵ هزار و ۹۰۰ بر چسب معاینه فنی برای وسایل نقلیه ناوگان عمومی بار و مسافر استان صادر شده است.

معاون حمل و نقل اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان آذربایجان‌شرقی گفت: در حال حاضر تعداد ۲۸۳ شرکت و موسسه حمل و نقل کالا، تعداد ۱۲۰ شرکت و موسسه حمل و نقل مسافری، تعداد ۶۳ شرکت حمل و نقل بین‌المللی فعال کالا و تعداد ۶ شرکت حمل و نقل مسافری برون مرزی در استان فعالیت دارد.

او گفت: همچنین پنج مرکز معاینه فنی خودرو‌های سنگین با ۶ خط کنترل در آذربایجان‌شرقی فعال است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.