مرحله استانی مسابقات ملی مهارت در بوشهر آغاز شد

مرحله استانی نوزدهمین دوره مسابقات ملی مهارت با حضور ۱۲۰ شرکت کننده در استان بوشهر آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر گفت: مرحله استانی نوزدهمین دوره مسابقات ملی مهارت با حضور ۱۲۰ شرکت کننده از شهرستان‌های مختلف به صورت حضوری و غیر حضوری ۱۶ و ۱۷ شهریور در پنج شهرستان برگزار می‌شود.

عبدالمجید دراهکی افزود: از میان ۳۱۰ نفر ثبت نام کننده در مرحله شهرستانی نوزدهمین مسابقات ملی مهارت، ۱۲۰ شرکت کننده توانستند به  مرحله استانی راه یابند و با توجه به شرایط جامعه ۹۸ نفر از این نفرات در ۲۳ رشته مهارتی با یکدیگر رقابت می‌کنند.

او با بیان اینکه این مسابقات در شهرستان‌های بوشهر، گناوه، کنگان، دشتی و دیر برگزار می‌شود، ادامه داد: این نفرات در ۲۳ رشته شامل الکترونیک، رباتیک، لوله کشی گرمایشی، ساخت و تولید، جوشکاری، طراحی گرافیک، راهکار‌های نرم افزار برای تجارت، طراحی فضای سبز، آشپزی، قنادی، فناوری اتومبیل، تهویه و تبرید، کابینت سازی، نجاری، کاشی کاری، آجرچینی، گل آرایی، طراحی وب، تاسیسات الکتریکی، تعمیر ماشین الات سنگین، اتصالات چوبی، فناوری مد و کنترل صنعتی با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.


بیشتر بخوانید


مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر شرایط مسابقات امسال را متفاوت از سال‌های گذشته ارزیابی کرد و گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا آزمون مرحله استانی با رعایت دستورهای بهداشتی و در برخی از رشته‌ها به صورت حضوری و در برخی دیگر به صورت غیر حضوری برگزار خواهد شد و نفرات برتر برای حضور در مرحله کشوری که به صورت غیر متمرکر در ۱۵ استان از مهر تا آذر امسال برگزار خواهد به سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور معرفی می‌شوند.

دراهکی هدف از برگزاری مسابقات ملی مهارت را شناسایی نخبگان مهارتی و استفاده از ظرفیت آن‌ها در راستای پیشبرد اهداف اقتصادی عنوان کرد و افزود: اشاعه فرهنگ مهارت آموزی، توسعه و ترویج گفتمان مهارت در بین جوانان، ارتقاء سطح استاندارد سرفصل‌های آموزشی، ایجاد فرصت مناسب برای تبادل اطلاعات فنی و حرفه‌ای از دیگر اهداف برگزاری این مسابقات است.

دراهکی بیان کرد: ۴۵ کارشناس درون سازمانی و ۲۰ کارشناس برون سازمانی داوری مرحله استانی مسابقه‌های ملی مهارت را در استان بوشهر بر عهده دارند که پس از پایان دو روز مسابقات نفرات تیم‌های برتر را برای اعزام به مسابقات کشوری معرفی خواهند کرد.

انتهای پیام/ک

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.