فرمانده منطقه پدافند هوایی شمال غرب کشور مطرح کرد؛

رصد شبانه روزی تحرکات هوایی در شمال غرب کشور

امیر سرتیپ دوم عظیمی گفت: از دیگر ماموریت‌های رصدی و پایشی پدافند هوایی، استقرار رادار‌هایی برای رصد ریز پرنده‌ها برای دفع هرگونه تهدیدات است.

به گزارش   حوزه  دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، امیر سرتیپ دوم ستاد عباس عظیمی فرمانده منطقه پدافند هوایی شمال‌غرب با بیان اینکه این منطقه یکی از مناطق ۹ گانه ارتش جمهوری اسلامی ایران است، اظهار کرد: ماموریت این منطقه پدافندی حراست از آسمان کشور بوده و پنج استان آذربایجان شرقی، غربی، اردبیل و بخش‌هایی از استان‌های زنجان و کردستان را در بر می‌گیرد.

فرمانده منطقه پدافند هوایی شمال‌غرب با اشاره به رصد و پایش شبانه روزی تحرکات هوایی، بیان کرد: منطقه پدافند هوایی شمال‌غرب از اهمیتی بالایی برخوردار است چراکه شمال غرب به عنوان دروازه کشور جمهوری اسلامی است که بسیاری از پرواز‌های عبوری از آن انجام می‌شود.

وی استقرار رادار‌هایی برای رصد ریز پرنده‌ها را از دیگر ماموریت‌های رصدی و پایشی پدافند هوایی برای دفع هرگونه تهدیدات عنوان و بیان کرد: برای تصویربرداری هم برابر دستورالعمل که از استانداری و شورای امنیت از پدافند هوایی درخواست می‌شود اطلاع رسانی شده در غیر آن از آن ممانعت می‌شود.

امیر سرتیپ دوم عظیمی در ادامه به فعالیت پدافند هوایی در راستای مهار کرونا هم اشاره کرد و گفت: نیرو‌های این منطقه ضمن ضدعفونی اماکن حیطه ماموریتی و رعایت دستورالعمل ها، اماکن شهری تبریز، آذرشهر، ایلخچی، خسروشهر و روست‌های هم جوار را نیز ضد عفونی کرده است.

وی با بیان اینکه وظیفه ذاتی منطقه پدافند هوایی مشخص است، افزود: علی‌رغم ماموریت‌های محوله خود را در برابر سلامتی مردم موظف دانسته و علاه بر ضد عفونی معابر با تغییر کاربردی خیاط خانه این منطقه به کارگاه تولید ماسک، تاکنون ۶۰ هزار ماسک تولید و در اختیار متولیان قرار داده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار