مصوبات شورای شهر تبریز سلیقه‌ای اجرا می‌شود

عضو شورای اسلامی شهر تبریز گفت: ۷۰ درصد مصوبات شورا عملی نمی‌شود یا در برخی موارد، مصوبات به صورت سلیقه‌ای اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،محرم محمدزاده عضو شورای اسلامی شهر تبریز در تذکر میان دستور در جلسه‌ی شورای اسلامی شهر تبریز با طرح این سوال که چرا هر لایحه در زمان خود بررسی‌نمی‌شود؟ افزود: تراکم فروشی ممنوع شده بود، ولی اکنون برخی از شهروندان علی الحساب دریافت می‌کنند.

او با اشاره به گلایه‌ی اهالی روستا‌های الحاقی از عدم دریافت خدمات گفت: از مسئولان کشوری و کسانی که در این کار مسئول هستند درخواست می‌کنیم به مشکل آن‌ها رسیدگی کنند.

 عضو شورای اسلامی شهر تبریز بیان کرد: در رابطه با انتقال کارگران شهرداری که برای کار از میدان بسیج تا میدان آذربایجان رفت و آمد دارند، درخواست سرویس کردیم، ولی بهانه‌های مختلف برای این کار ایجاد کردند اکنون نصف درآمد کارگران برای ایاب و ذهاب خرج می‌شود.

محمدزاده ادامه داد: اتوبوس برای تردد مردم در برخی مناطق شهر وجود ندارد به عنوان مثال در منطقه مالا زینال برای تردد مردم اتوبوس شهری در دسترس نیست و نیاز به ارایه‌ی مینی بوس به این مناطق است.

اوبا بیان این‌که ساخت و ساز‌های غیرمجاز در نقاط مختلف شهر انجام می‌شود، گفت: مجوز برای ساخت ساختمان سه طبقه‌ای دریافت می‌کنند، ولی بعد از چند ماه سه طبقه به هشت طبقه تبدیل می‌شود.

او افزود: درختان و فضای سبز مناطق حاشیه نشین بدون رسیدگی باقی مانده است، شهرداری به این مناطق رسیدگی‌کند.

عضو شورای اسلامی شهر تبریز بیان کرد: با توجه به این‌که امسال، سال جهش تولید است و شرکت ایدم یکی از شرکت‌های بزرگ تولیدی و صنعتی است، برخی از مهندسان ایرانی این شرکت موفق به تولید موتور بنز برای اتوبوس‌ها شدند؛ از سایر شهر‌ها برای این موتور‌ها قرارداد بسته اند، ولی تاکنون از شهر تبریز برای آن اقدام نشده است.

محمدزاده ادامه داد: این همه بیکار که در شهر وجود دارد، به جای خرید اتوبوس‌های دست دوم و کهنه از سایر شهرها، جوانان در این شرکت مشغول به کار شده و موتور‌های با کیفیت برای اتوبوس‌ها تولید کنند.

اوخاطرنشان کرد: مسیر تردد وادی رحمت به سمت شهرک اندیشه به دلیل باریکی راه بسیار پر ترافیک است و شهروندان باید ۴۵ دقیقه ترافیک تحمل کنند، اگر این مشکل در مناطق مرفه شهر بود نیز اینگونه مغفول می‌ماند؟ چرا مسئولان برای رفع آن هیچ توجهی نمی‌کنند.

او  در بخش دیگر سخنان خود نیز از عدم پرداخت حقوق و مزایای کارگران شرکت بهره برداری مترو انتقاد کرد.

 عضو شورای اسلامی شهر تبریز با اشاره به کم‌کاری در پل پیشقدم، گفت: در حالی که دو میلیارد تومان برای بازسازی پل خرج می‌شود، آلماتور‌ها را در این پروژه برعکس نصب کرده اند، پول متعلق به بیت المال در راه اصلاح آن هزینه می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار