دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه به در پیش بودن دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در دو حوزه انتخابیه استان اشاره کرد و گفت: با هرگونه تخلف انتخاباتی برخوردی جدی و قانونی خواهیم داشت.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛  شهرام کرمی دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه در نشست ستاد پیشگیری از تخلفات و جرائم انتخاباتی که با حضور اعضای این ستاد در دادگستری کرمانشاه برگزار شد، با اشاره به اهمیت انتخابات به ویژه در دور دوم، گفت: به دلیل اینکه در این مرحله تنها دو نفر در یک حوزه انتخابیه رقابت می‌کنند، این موضوع سبب حساسیت انتخابات خصوصا برای کاندیدا‌ها شده است.

کرمی افزود: ما وظیفه داریم سلامت انتخابات را با تکیه بر اصول پیشگیری فراهم کنیم، اما یقینا اگر تخلفی صورت گیرد دستگاه قضائی برخورد قاطع و قانونی خواهد داشت.

او در ادامه با اشاره به شرایط کشور از لحاظ شیوع ویروس کرونا و اینکه این بیماری سبب شده بسیاری از موضوعات مهم ملی و مذهبی تحت تاثیر قرار گیرد و حتی تعطیل شود، گفت: سلامت مردم خط قرمز ماست، بنابراین به کاندیدا‌ها و طرفداران آن‌ها توصیه می‌کنیم در این ایام تمامی دستورالعل های بهداشتی را رعایت کنند و هرگز از آن‌ها تخطی نکنند تا شاهد برگزاری انتخاباتی پرشور و تاثیرگذار باشیم.

حجت الاسلام مفید رئیس دفتر شورای نگهبان در استان کرمانشاه نیز در این نشست اظهار کرد: همه ما وظیفه داریم با عمل کردن به مسئولیت‌های قانونی خود زمینه ساز برگزاری انتخابات درست، شفاف و تاثیرگذار باشیم.

او افزود: یکی از شعار‌های کاندیدا‌ها حفظ مصالح مردم است و ما هم امیدواریم اینگونه باشد و در این شرایط بیماری که دامن گیر جامعه جهانی شده باید این مصلحت مردم را بیش از هر زمان دیگری رعایت کنند و سبب ایجاد مشکل برای مردم نشوند.

رئیس دفتر شورای نگهبان در استان کرمانشاه بیان کرد: به کاندیدا‌ها توصیه می‌کنیم چنانچه بعد از برگزاری انتخابات به نتیجه آن اعتراضی دارند تنها از طرق قانونی پیگیری کنند و از هرگونه التهاب آفرینی و جنجال خودداری کنند.

او به مسئولین مرتبط هم توصیه کرد همواره فضای مجازی را چه در دوران تبلیغات و چه بعد از برگزاری انتخابات رصد کنند و اگر تخطی صورت گرفت، تذکر داده شود.

دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در دو حوزه انتخابیه کرمانشاه و اسلام آبادغرب و دالاهو، روز جمعه (۲۱ شهریور) برگزار خواهد شد.
انتهای  پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.