فیسبوک کاربران را به غیرفعال کردن حسابشان تشویق می کند

شرکت فیسبوک در ازای پرداخت مبلغی به عنوان پاداش از کاربران می خواهد تا به مدت یک الی شش هفته حساب کاربری خود را غیرفعال کنند.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، شرکت فیسبوک طی یک اقدام بی‌سابقه تصمیم گرفته تا به کاربرانی که حساب کاربری خود را در یک بازه زمانی مشخص غیرفعال می‌کنند پاداش دهد. بر اساس اطلاعات منتشر شده توسط یک خبرنگار، فیسبوک به کاربران خود پیشنهاد می‌دهد که در ازای دریافت مبلغی به عنوان پاداش، از شش هفته قبل از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا حساب کاربری خود را غیرفعال کنند.

بر اساس گفته‌های این منبع خبری، اقدام اخیر فیسبوک قسمتی از تحقیقات شرکت برای بررسی دقیق تاثیرات فیسبوک و اینستاگرام بر روی رفتار و تصمیمات کاربران در دوران ریاست جمهوری است. شرکت فیسبوک این پیشنهاد را به کاربران خود در اینستاگرام نیز داده و طی یک بیانیه اظهار داشته: " ما دوست داریم بدانیم که شما ترجیح می‌دهید چه مبلغی را برای غیرفعال کردن حساب کاربری خود دریافت کنید. در طی این اقدام شما باید از اواخر ماه سپتامبر برای یک و یا شش هفته از استفاده حساب‌های خود در فیسبوک و اینستاگرام خودداری کنید".

تصاویر گرفته شده از بیانیه پیشنهادی فیسبوک نشان می‌دهد که کاربران می‌توانند مبالغ ۱۰ دلار، ۱۵ دلار و یا ۲۰ دلار در هفته را دریافت کنند. کاربران پس از غیرفعال کردن حساب خود برای یک الی شش هفته با نظرسنجی جدیدی مواجه می‌شوند که باید به آن پاسخ دهند تا بتوانند باری دیگر حساب کاربری خود را فعال سازند.

♦️ حساب کاربری فیسبوک و اینستاگرام را غیرفعال کنید و پاداش بگیرید


بیشتر بخوانید


هدف فیسبوک برای غیرفعال کردن حساب کاربران خود

هدف این اقدامات از سوی فیسبوک آن است که شرکت مذکور میزان تاثیر کاربرانش بر روی انتخابات را مشخص کند. سخنگوی فیسبوک طی انتشار پستی در وبلاگ رسمی خود اظهار داشت:"به عنوان یک شرکت تاثیرگذار، ما تمام تلاشمان را می‌کنیم تا بفهمیم چه چیزی باعث دخالت روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ شد. در حال حاضر میزان کارمندان بخش امنیت سایبری ما سه برابر سال ۲۰۱۶ است و حدود ۳۵۰۰۰ نفر با دولت و سازمان‌های امنیتی در ارتباط مستقیم هستند تا دیگر چنین اشکالاتی صورت نگیرد". گفتنی است؛ این مجموعه در سال ۲۰۱۶ به دلیل عدم نظارت صحیح و دقیق بر روی گروه‌ها و کاربران مورد انتقاد شدید قرار گرفت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار