خرید تضمینی بیش از ۱۱۰ هزار تن برگ سبز چای از چایکاران شمال کشور

رئیس سازمان چای کشور گفت: از آغاز خرید تضمینی برگ سبز چای تا امروز ۱۱۲ هزار و ۵۱۸ تن برگ سبز چای از چایکاران گیلان و مازندران خریداری شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت،حبیب جهانساز، رئیس سازمان چای کشور امروز گفت: از اردیبهشت آغاز خرید تضمینی برگ سبز چای تا امروز ۱۱۲ هزار و ۵۱۸ تن برگ سبز چای به ارزش ۴۴۷ میلیارد تومان از چایکاران گیلان و مازندران خریداری شده است.

او با اشاره به اینکه ۵۲ درصد برگ سبز خریداری شده درجه یک است، افزود: به رغم سرمای هوا، امسال چایکاران ۸ درصد بیشتر از پارسال برگ سبز چیدند.

رئیس سازمان چای کشور با اشاره به ادامه خرید برگ سبز چای تا ۳۰ مهر پیش بینی کرد درصورت مناسب بودن شرایط جوی، چایکاران در این مدت ۱۵ هزار تن برگ سبز چای برداشت کنند.

جهانساز  درخصوص مطالبات چایکاران هم گفت: تا امروز ۳۴۰ میلیارد تومان از مطالبات چایکاران به حساب شان واریز شد و باقیمانده مطالبات هم درصورت تامین به موقع در کوتاه‌ترین زمان پرداخت می‌شود.

او  افزود: امسال ۲۵ هزار و ۳۱۶ تن چای خشک در کارخانه‌های فرآوری چای گیلان و مازندران تولید شد.

رئیس سازمان چای با بیان اینکه برگ سبز چای در ۳ مرحله بهاره، تابستانه و پائیزه برداشت می‌شود، تصریح کرد:گیلان و مازندران بیش از ۵۵ هزار خانوار چایکار و ۲۵ هزار هکتار باغ چای دارد.

 

انتهای پیام/م.ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.