کشف ۱۹۳ میلیارد ریال کالای قاچاق در لرستان

دبیرکمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز لرستان گفت: ۱۹۳ میلیارد ریال کالای قاچاق مرداد ماه امسال در لرستان کشف و ۹ باند قاچاق کالا در این رابطه متلاشی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  ازلرستان، احمد مجدیان در رابطه با میزان کشفیات کالای قاچاق در استان لرستان اظهار داشت: در مرداد ماه امسال بیشترین کالای قاچاق کشف شده در این استان مربوط به قاچاق پنج هزار و ۵۳۵ دستگاه لوازم خانگی به ارزش ریالی ۴۰ میلیارد ریال بوده است.

او افزود: ۱۵۴ عدد اسباب بازی به ارزش ۲۰ میلیون ریال، هزار و ۴۸۰ ثوب البسه به ارزش ۳۵۰ میلیون ریال در مرداد ماه امسال در استان لرستان کشف شده است.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز لرستان با بیان اینکه میزان مواد غذایی کشف شده در مرداد ماه امسال ۲۵ هزار و ۳۰۰ بسته به ارزش دو میلیارد ریال بوده است، عنوان کرد: درمرداد ماه امسال ۱۲ هزار کیلوگرم ذرت، هزار و ۷۱۰ کیلوگرم بذر ذرت، ۷۷ هزار و ۶۳۰ کیلو گرم خوراک دام کشف شد.

او بیان کرد: ۲۴ هزار و ۵۰۰ کیلو گرم برنج به ارزش پنج میلیارد و ۱۴۵ میلیون ریال، ۴۵۴ کیلو گرم چای به ارزش ریالی ۵۴۴ میلیون و ۸۰۰ هزار ریال، ۴۰ هزار کیلوگرم کود شیمیایی به ارزش ۸۸۰ میلیون ریال، شش هزار و ۸۷۴ قلم دارو به ارزش ریالی ۲۰۰ میلیون ریال از دیگر کشفیات کالا‌های قاچاق مرداد ماه امسال در استان لرستان بوده است.

مجدیان گفت: چهارهزار و ۴۵۷ طاقه پارچه به ارزش ۴۰ میلیارد ریال، ۷۷ هزار و ۲۸۰ نخ سیگار به ارزش ۱۷۳ میلیون و ۸۸۰ هزار ریال، ۶۸۶ جفت کفش به ارزش یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال، ۵۴ هزار و ۱۰۸ عدد لوازم آرایشی بهداشتی به ارزش چهار میلیارد ریال مرداد ماه امسال در استان لرستان کشف شده است.

او تصریح کرد:مردادماه امسال ۳۲ هزار لیتر گازوئیل به ارزش یک میلیارد و ۷۳۰ میلیون ریال و ۶۸۸ عدد لوازم یدکی خودرو به ارزش سه میلیارد ریال کشف شده است.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز لرستان در رابطه با کشفیات قاچاق کالا‌های ممنوع در لرستان نیز گفت: درمرداد ماه امسال سه هزار و ۶۰۹ لیتر مشروبات الکی دست‌ساز به ارزش چهار یک میلیارد و ۸۰۴ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال، ۱۱۸ بطری مشروبات خارجی به ارزش ۷۶ میلیون و ۷۰۰ هزار ریال، ۳۲ دستگاه رسیور ماهوره به ارزش ۱۱۲ میلیون ریال، دیش ماهواره ۱۲۰ عدد به ارزش ۷۲ میلیون ریال، ۲۱۸ عدد LNB به ارزش ۸۷ میلیون و ۲۰۰ هزار ریال، آثار سمعی بصری مبتذل و مستهجن هزار و ۵۸ عدد به ارزش ۲۶ میلیون و ۴۵۰ هزار ریال کشف شده است.

مجدیان با اشاره به قاچاق دام در یک ماهه گذشته امسال اظهار داشت: طی یک ماه گذشته در استان لرستان ۶۰ راس گوسفند و سه هزار کیلو گرم ماهی و یک پهله پرنده شکاری کشف شده است.

او در رابطه با تعداد پرونده‌های قاچاق کالا تشکیل شده در مرداد ماه امسال افزود: در مرداد ماه امسال ۴۱۰ پرونده قاچاق کالا به ارزش ۱۹۳ میلیارد ریال تشکیل شده که در همین رابطه ۹ باند متلاشی و ۴۰۰ نفر مرد دستگیر شده اند.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.