گوایدو خواستار افزایش فشار بین‌المللی بر مادورو شد

سردسته مخالفان دولت ونزوئلا که مورد حمایت آمریکاست، در آستانه برگزاری انتخابات پارلمانی خواستار افزایش فشارها بر رئیس‌جمهور قانونی ونزوئلا شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، خوان گوایدو، رهبر مخالفان ونزوئلا، روز دوشنبه بسته واحد مورد حمایت ائتلافی از احزاب این کشور را اعلام کرد که خواستار افزایش فشار بین‌المللی بر نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا، در آستانه انتخابات پارلمانی ماه دسامبر (آذر -دی) می‌شود.

بیشتر احزاب مخالف با اتهام‌زنی به دولت  اعلام کردند به دلیل «تقلب» در این انتخابات شرکت نمی‌کنند، اما فراکسیونی به رهبری «انریکه کاپریلس» وارد گفتگو با دولت درباره برگزاری عادلانه انتخابات شده است.

گوایدو در سخنانی که در رسانه‌های اجتماعی پخش شد با تکرار ادهاعای خود علیه دولت کاراکاس گفت: تن دادن به تقلب و دامن زدن به شکاف و اختلاف تنها به سود دیکتاتوری است.

این بسته مورد حمایت چهار حزب اصلی مخالف دولت است. یکی از خواسته‌های اصلی این بسته افزایش و تعمیق فشار‌های بین‌المللی است.

واشنگتن از گوایدو که خود را رئیس جمهوری موقت ونزوئلا خوانده است حمایت می‌کند و سال گذشته تحریم‌هایی را علیه این کشور به اجرا گذاشت.

کاپریلس از اتحادیه اروپا خواسته است ناظرانی برای نظارت بر انتخابات پارلمانی به ونزوئلا اعزام کند. او همچنین خواستار به تعویق انداختن انتخابات ششم دسامبر به دلیل شیوع کرونا شده است، اما مادورو هرگونه احتمال به تعویق افتادن انتخابات را رد کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار