زخمی شدن نظامی آمریکایی در سومالی

در پی حمله گروه تروریستی الشباب به نظامیان آمریکا در سومالی یک سرباز آمریکایی به شدت زخمی شده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، دیروز در جریان درگیری گروه تروریستی الشباب با نظامیان آمریکا در سومالی، یک سرباز این کشور به شدت زخمی شد.

چند روز قبل نیز گروه تروریستی الشباب با حمله به نیروهای امنیتی سومالی باعث کشته‌ شدن دو تن از نظامیان این کشور شدند. این گروه یکی از بزرگترین گروه‌های تروریستی آفریقا و جهان است. با اینکه ۹۹ درصد مردم سومالی مسلمان هستند، گروه تروریستی الشباب با حمله به مناطق مسكونی و روستایی، موجی از ترس و وحشت را در میان مردم سومالی برانگیخته است. سومالی در حال حاضر با مشکلات عدیده ای از جمله قحطی و جنگ داخلی با گروه الشباب مواجه است.


بیشتر بخوانید


به نوشته اسپوتنیک، نیرو‌های آمریکایی در پی حملات تروریستی ۱۱ سپتامبر سال ۲۰۰۱ در آمریکا و به بهانه مقابله با القاعده و گروه‌های وابسته به آن مانند الشباب وارد سومالی شدند.  

 آمریکا با افزایش حضور خود و ایجاد پایگاه‌های نظامی در سومالی به بهانه مبارزه با تروریسم، سعی می‌کند منافع اقتصادی آمریکا در این منطقه را گسترش دهد. بر اساس داده‌های اعلام شده آمریکا هم اکنون بین ۳۰ تا ۴۰ پایگاه نظامی در کشور‌ها و نقاط استراتژیک قاره آفریقا ایجاد کرده است. بیشتر کشور‌های آفریقایی با وجود منابع و ثروت عظیم طبیعی با مشکلاتی، چون جنگ داخلی و فقر دست و پنجه نرم می‌کنند.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار