مردم باید همیشه وضعیت کرونا را قرمز تلقی کنند

معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی شوشتر گفت: مردم باید دقت کنند و همیشه وضعیت را قرمز تلقی کنند، زیرا رنگ‌بندی‌ها تنها برای برنامه‌ریزی بهداشت و درمان کاربرد دارد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، نایب فدایی معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی شوشتر گفت: برخی مواقع با اعلام رنگ‌بندی‌ها ممکن است مقداری حساسیت کمتر شود و مردم رعایت نکنند، اما مردم باید دقت کنند و همیشه وضعیت را قرمز تلقی کنند، زیرا رنگ‌بندی‌ها تنها برای برنامه‌ریزی بهداشت و درمان کاربرد دارد.

او افزود: پیش‌بینی می‌شود پاییز سختی داشته باشیم؛ همزمانی کرونا، آنفلوآنزا و بیماری‌های فصلی می‌تواند همکاران بهداشت و درمان را با مشکل مواجه کند بنابراین برای جلوگیری از فرسودگی شغلی همکاران‌مان و همچنین برای مدیریت تخت‌های بیمارستانی، مردم باید پروتکل‌های بهداشتی را بیشتر رعایت کنند.

فدایی با بیان اینکه برای اعلام دقیق میزان رعایت اصول بهداشتی، باید کار میدانی و علمی انجام شود تصریح کرد: همزمانی شیوع کرونا و آنفلوآنزا در فصل پاییز، باعث می‌شود شناسایی کرونا سخت شود و نحوه انتقال آنفلوآنزا و کرونا، موجب افزایش مراجعه‌کنندگان به مراکز بهداشت و درمان خواهد شد.

معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی شوشتر بیان داشت: برای بازگشایی مدارس تابع نظر ستاد ملی و ستاد استانی مقابله با کرونا هستیم. با توجه به بازگشایی حضوری مدارس، اصول بهداشتی باید به سختی و شدت رعایت شوند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار