۱۲ پنل خورشیدی در بقاع متبرکه قم راه اندازی شد

معاون بهره وری اداره کل اوقاف قم از اجرایی شدن طرح راه‌اندازی پنل خورشیدی برای ۱۲ بقعه متبرکه قم خبر داد.

 رحیمی،معاون بهره وری اداره کل اوقاف و امور خیریه قم در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،گفت: یکی از سیاست‌های سازمان اوقاف در سال های اخیر، ایجاد درآمد پایدار برای بقاع متبرکه است و بر این اساس طرح راه‌اندازی نیروگاه‌های خورشیدی برای ۱۲ بقعه متبرکه استان قم اجرایی شد.

او با بیان این که ظرفیت تولید این نیروگاه‌ها در مجموع ۳۰۲ کیلو وات  است افزود: برای راه‌اندازی این تعداد صفحات خورشیدی در بقاع متبرکه، ۳۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

رحیمی ادامه داد: از این ۱۲ نیروگاه خورشیدی ۱۱ نیروگاه  برای فروش برق و یک نیروگاه هم برای تامین برق بقاع متبرکه در نظر گرفته شده است.

معاون بهره‌وری اوقاف و امور خیریه قم با اشاره به ۳۰۰ روز آفتابی در استان گفت: این پنل‌های خورشیدی روزانه ۶ ساعت  برق تولید می کنند.

رحیمی عنوان کرد:۴۰۰ امامزاده واجب التعظیم در۱۰۱ بقعه متبرکه قم  وجود دارد که ۳۸ بقعه در داخل و ۶۳ بقعه خارج از شهر واقع هستند که نیمی از این بقعه‌ها نیازمند درآمد پایدار برای اداره و هزینه‌های جاری است.

معاون بهره وری اداره کل اوقاف و امور خیریه قم، با بیان این که تا پایان امسال ۱۴ بقعه متبرک استان  مجهز به پنل‌های خورشیدی می شوند گفت:شرکت برق استان قم تا ۳۰ سال خرید برق این پنل‌های خورشیدی را تضمین کرده است که درآمد آن برای هزینه‌های بعدی اماکن متبرکه استفاده خواهد شد.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار