مخالفت الجزایر با صادرات سلاح به لیبی

وزیر خارجه الجزایر اعلام کرد این کشور با صادرات سلاح به لیبی مخالف است و بر گفتگو میان طرفین درگیر به عنوان تنها راه‌حل این بحران تاکید می‌کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از  آرتی عربی، «صبری بوقادوم» وزیر خارجه الجزایر، بر مخالفت این کشور با صادرات سلاح به لیبی تاکید کرد.

او گفت: الجزایر با صادرات سلاح به لیبی مخالف است و بر گفتگو میان طرفین درگیر به عنوان تنها راه حل این بحران تاکید دارد.

این مقام الجزایری در گفتگو با شبکه «فرانس ۲۴» افزود: آینده و امنیت لیبی برای الجزایر به عنوان کشور همسایه بسیار مهم است.

او گفت: در کنفرانس برگزار شده در آلمان در مورد لیبی، بر ممنوعیت صادرات سلاح به این کشور تاکید شد و این مسئله یکی از دستاورد‌های این کنفرانس است.

وزیر خارجه الجزایر به تلاش این کشور و تونس برای میزبانی گفتگو میان طرفین درگیر در لیبی با مشارکت کشور‌های همسایه، در رأس آن مصر و کشور‌های ایتالیا، مالت و یونان تلاش می‌کند.

لیبی از زمان سرنگونی رژیم معمر قذافی، دیکتاتور سابق این کشور صحنه درگیری شدید میان دولت وفاق ملی به ریاست فائز السراج مستقر در طرابلس و دولت مستقر در شرق این کشور و حامی ژنرال بازنشسته خلیفه حفتر، فرمانده نیرو‌های موسوم به ارتش ملی است.

ترکیه از دولت وفاق ملی لیبی در رویارویی با نیرو‌های تحت امر ژنرال خلیفه حفتر که از حمایت مصر و امارات برخوردار است، پشتیبانی می‌کند. آنکارا سال گذشته توافقنامه‌هایی امنیتی و دریایی با دولت وفاق ملی لیبی امضا کرد و هواپیما‌های بدون سرنشین برای حمایت از نیرو‌های وابسته به این دولت که مورد حمایت و قبول سازمان ملل متحد است‏‎‏، به طرابلس فرستاد و روند درگیری را به نفع فائز السراج و دولت وی تغییر داد.

طرفین درگیر در لیبی در تاریخ ۲۱ اوت در زمینه اجرای آتش بس و برگزاری انتخابات زودهنگام توافق کردند که این توافق با استقبال سازمان ملل و بسیاری از کشور‌های غربی و عربی مواجه شد. یک منبع دیپلماتیک لیبی اعلام کرد نمایندگان نظامی طرف‌های درگیر در لیبی بزودی در مغرب با هم گفتگو خواهند کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار