حمایت از سرمایه‌های مردم با کنترل بازار زمین و مسکن

رئیس کل دادگستری استان یزد با اشاره به تورم ۷۷ درصدی در حوزه زمین و مسکن، گفت: کمیته قیمت گذاری فعال باشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد،  غلامعلی دهشیری رئیس کل دادگستری استان یزد در نشست ساماندهی و نظارت بر دلالان حوزه زمین و مسکن با اشاره به راه اندازی سامانه سیما ۷۲۴ در استان و تعیین سقف قیمت در برخی از مناطق بر لزوم تسریع در قیمت گذاری در سایر مناطق تاکید کرد و گفت: قیمت گذاری با هدف حمایت از سرمایه‌های مردم صورت گرفته است.

او با اشاره به تورم مطرح حدود ۷۷ درصدی در حوزه زمین و مسکن، تصریح کرد: چنین تغییرات و تورمی لزوم بازنگری در قیمت‌ها را به تناسب شرایط و اوضاع به خوبی مشخص می‌کند و ضرورت دارد کمیته قیمت گذاری فعال باشد.

دهشیری انجام معاملات در بستری سالم و مطمئن را از مهمترین ویژگی‌های سامانه سیما ۷۲۴ دانست و افزود: در کوتاه‌ترین زمان ممکن سامانه‌های کاربردی شهرداری، ثبت اسناد و املاک و مسکن و شهرسازی به این سامانه متصل خواهند شد.

او اظهار داشت: انجام استعلامات لازم برای معامله از نقاط قوت سامانه یکپارچه معاملات املاک است که می‌تواند در افزایش اطمینان در خرید و فروش موثر باشد.

دهشیری از مردم به عنوان اعتبار و ضمانت اصلی در اجرای این طرح یاد کرد و گفت: قطعا حمایت مردم از ثبت معاملات در سامانه سیما ۷۲۴ دست دلالان و سودجویان این حوزه را از بازار زمین و مسکن کوتاه خواهد کرد که عواید آن به جامعه باز می‌گردد.

او افزود: ضمانت اجرایی بعدی این سامانه اتحادیه مشاورین املاک، شهرداری، ثبت اسناد و املاک و اداره صنعت، تجارت و معدن هستند که باید فعالانه در این حوزه حضور داشته باشند و دادگستری نیز تمام قد از این موضوع حمایت می‌کند.

دهشیری گفت: با توجه به تغییرات بازار بورس قطعا سرمایه‌های سرگردان به حوزه زمین و خودرو وارد خواهد شد که باید آن را مدیریت کرد.

رئیس کل دادگستری استان بر لزوم به روزرسانی این سامانه تاکید کرد و گفت: باید از نظرات کارشناسان و نخبگان استفاده کرد تا این سامانه بتواند پاسخگوی همه نیاز‌های حوزه زمین و مسکن باشد.

او تصریح کرد: هدف نهایی ورود به حوزه اراضی و املاک، ساماندهی بنگاه‌های مشاور املاک و معاملات این حوزه در بستری سالم و با آرامش خاطر برای مردم است.

رئیس کل دادگستری استان یزد گفت: این طرح در گام اول توانست شتاب افزایش قیمت‌ها را کنترل کند، اما قطعا باید با خرد جمعی و بررسی زوایای مختلف آن به جلو حرکت کرد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار