بررسی مشکلات اقتصادی و موانع تولید شهرستان فراهان

در جلسه مشترک ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان مرکزی شهرستان فراهان مشکلات اقتصادی و تولیدی بررسی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،  جلسه مشترک ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان و شهرستان فراهان به ریاست فرخی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار و با حضور فرماندار، مدیران کل، مسئولین مربوطه و برخی تولیدکنندگان برگزار و در این جلسه مشکلات تعدادی از فعالان اقتصادی و مسائل ۱۰ واحد تولیدی بررسی شد.

سعید فرخی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مرکزی  در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، گفت: امروز علاوه بر اینکه عملکرد بخش‌های مختلف اقتصادی که در حوزه صنعت، معدن، میراث فرهنگی، گردشگری و همچنین بخش کشاورزی شهرستان فراهان بررسی شد به مسائل ۱۰ واحد تولیدی هم رسیدگی شد که از این واحد‌های تولیدی دو واحد، واحد کشاورزی و مابقی هم واحد‌های صنعتی بودند.

فرخی افزود: سعی کردیم با حضور مدیران استانی و شهرستانی مسائل را بررسی کنیم و راهکار‌هایی را داشته باشیم و امیدواریم این موارد و این تصمیمات به حل و فصل برخی از مسائل این واحد‌ها کمک کند و انشالله به مدار تولید بهتر وارد شوند و مسائل کمتری داشته باشندکه البته برخی از مسائلی که مطرح شد پیگیری‌هایی در سطح ملی نیاز دارد که آن هم در بحث کاری قرار گرفت.

او اضافه کرد: یکی از مسائل این شهرستان و دستورات کار جلسه بحث مهم بومی شدن تولید کفش در شهرستان است که اقدامات خوبی برای ایجاد لکه‌های صنعتی در روستا‌های مختلف انجام شده و باید این‌ها پیگیری شود تا انشاالله بتواند به مرحله عملیاتی نزدیک شود و آقای فرماندار به صورت خاص در حال پیگیری این مسئله هستند تا با پیگیری‌های استانی و کشوری اشتغال پایداری در سطح شهرستان صورت پذیرد.

انتقال انرژی  از پست فعلی به شرکت شهرک‌های شهرستان فراهان

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مرکزی بیان کرد: همچنین یک تصمیم دیگری که به نظر می‌رسد میتواند کمک کند انتقال انرژی از پست فعلی به شرکت شهرک‌ها است که انشالله در دو هفته آینده نتیجه این تصمیم هم مشخص خواهد شد.

او ادامه داد:برخی از واحد‌های تولیدی در خصوص پرداخت بدهی‌های برق و گاز مشکلاتی داشتند که با حضور مدیران شرکت‌های گاز و برق برای ترتیبی داده شد تا بتوانند بدهی را پرداخت کنند و مساله حل و فصل شود.

فرخی اظهار کرد: در رابطه با موضوع مهم تهیه مواد اولیه واحد تولید الیاف در شهرستان فراهان هم مقرر شد سازمان جهاد کشاورزی برای تولید پنبه اقدامات مناسبی را انجام دهد و قرارداد‌هایی که باید کشاورزان برای تولید بسته بشود پیگیری کنند تا در زمینه پنبه افزایش تولید داشته باشیم

حمایت از سرمایه گذاران و رفع مسائل و موانع آنان از وظایف اصلی دستگاه‌های اجرایی

حسن خزائی پور فرماندار شهرستان فراهان هم در این جلسه گفت: حمایت از سرمایه گذاران و رفع مسائل و موانع آنان از وظایف اصلی دستگاه‌های اجرایی است و همچنین رونق و افزایش اشتغال را جز برنامه‌های اولویت دار این کارگروه قرار داد.

خزائی پور مطرح کردن مشکلات واحد‌های تولیدی که دارای ظرفیت‌های تولیدی موثر این شهرستان هستند را در این کار گروه خواستار شد و گفت: با اجرای مصوبات امیدواریم که موانع تولید کاهش یافته و رونق اشتغال در شهرستان افزایش یابد.

او ادامه داد: این کارگروه باید با مثبت نگری و پیدا کردن راه‌های منطقی و هموار کردن زمینه، نه تنها مشکلات واحد‌های اجرایی را حل کند بلکه موجب شود دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها هم به وظایف خود عمل کنند.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.