بررسی آیین‌نامه حمایت از معلولان در شورای شهر شیراز

یکصد و چهل و نهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر شیراز با بررسی چند لایحه و نامه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، یکصد و چهل و نهمین جلسه علنی شورای شهر شیراز که با ایراد دو نطق آغاز شد به بررسی نامه سرپرست مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر شیراز درباره آیین‌نامه حمایت از افراد دارای معلولیت شهر شیراز با تأکید بر وظایف شهرداری اختصاص داشت.

براساس ایراداتی که پیش از این جهت اتخاذ تصمیم در خصوص این نامه مطرح شده و در این جلسه نیز بر آن تاکید شد، مقرر شد موضوع جهت اصلاح موارد مربوطه به کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز ارسال تا با تشکیل جلسه مشترک این کمیسیون و کمیسیون‌های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی و نیز کمیته حقوقی و مرکز پژوهش‌های اسلامی شورای شهر شیراز به موضوع مربوطه رسیدگی شود.

دیگر دستور کار این جلسه بررسی لایحه شهرداری شیراز مبنی بر الحاق یک تبصره با عنوان تبصره ۵ با موضوع «بهای خدمات هزینه‌های ناشی از کاربری توسط مراجع قانونی» است که به بهای خدمات هزینه‌های ناشی از تغییر کاربری توسط مراجع قانونی اختصاص داشت که این موضوع نیز با رای موافق اعضا به تصویب رسید.

بر اساس تبصره ماده ۵ در فرمول ماده واحده مساحت عرصه، پس از کسر مساحت اعیانی درج شده در موافقت اصولی، پروانه پایان کار یا پاسخ نقل و انتقال و همچنین مساحتی که بابت آن سهم خدمات پرداخت شده است، محاسبه می‌شود.

بررسی لایحه شهرداری شیراز درباره واگذاری مالکیت عرصه و اعیان یک قطعه زمین با کاربری درمانی واقع در بلوار شهید سادات- خیابان عبادت به قیمت روز و با جلب نظر کارشناس رسمی دادگستری به «مهرداد خائف» جهت احداث درمانگاه خیریه حضرت، ولی عصر (عج) و وقف آن از سوی نامبرده به مؤسسه خیریه اسلامی شیراز دیگر موضوع قابل بررسی در این جلسه بود که با توجه به انصراف متقاضی و درخواست شهردار جهت استرداد لایحه مذکور، موضوع فوق با رای موافق اعضا از دستور کار خارج شد.

نامه استعفای «سینا بنی زمانی» از هیئت امنای مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر شیراز دستور کار پایانی یکصد و چهل و نهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر شیراز بود که پس از رای‌گیری مصوب و «سولماز دهقانی» به عنوان عضو جایگزین معرفی شد.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار