انهدام پهپاد متخاصم در ارتفاع بالا توسط موشک بهینه‌شده شلمچه

در رزمایش مشترک ذوالفقار۹۹ ارتش، موشک بهینه شده شلمچه نیروی پدافند هوایی ارتش موفق به انهدام هدف متخاصم شد.

‌به گزارش حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در رزمایش مشترک ذوالفقار۹۹ ارتش، موشک بهینه شده شلمچه نیروی پدافند هوایی تحت هدایت عملیاتی قرارگاه پدافند هوایی موفق به انهدام هدف متخاصم شد.

در این بخش از رزمایش، پرنده متخاصم که یک هدف با سرعت بالا و در ارتفاع زیاد در حال پرواز بود و قصد ورود به منطقه عمومی رزمایش را داشت، درحالی‌که از سطح مقطع راداری بسیار کمی برخوردار بود، توسط سامانه‌های راداری تحت کنترل قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء (ص) کشف و به منظور رهگیری و انهدام به سامانه پدافندی بومی نیروی پدافند هوایی ارتش واگذار شد که با شلیک موفق موشک سطح به هوای بهینه شده شلمچه از این سامانه، سرنگون شد.

امیر دریادار دوم شهرام ایرانی با اشاره به توانمندی‌های بومی در مقابله با ریزپرنده‌ها، گفت: مقابله ریزپرنده‌ها و ممانعت از ورود هرگونه ریزپرنده به منطقه وسیع رزمایش و هدایت آن‌ها به محیط‌های دلخوان از جمله مواردی بود که در رزمایش ذوالفقار ۹۹ ارتش تمرین شد.

سخنگوی رزمایش ذوالفقار ۹۹ ارتش با بیان اینکه وظیفه ذاتی و حقیقی پدافند هوایی رصد کامل فضای کشور از بیرون از مرز‌ها است، عنوان کرد: در خلال رزمایش ذوالفقار ۹۹ تحرکات نیرو‌های منطق‌های و فرامنطق‌های کاملاً رصد میشود و پرواز‌های تهاجمی آفندی، تعیین مسیر‌ها و موقعیت‌های اهداف در مواقع ضروری و اضطراری راهبری می‌شود.

بیشتر بخوانید

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۴ ۲۰ شهريور ۱۳۹۹
گزارشی از تشخیص نوع آن نتوانستید بدست آورید؟ و ارایه کنید ، پهپادی که در ارتفاع بسیار بالا و با سرعت زیاد حرکت و سطح راداری کم داشته باشه چیست؟ شاید هواپیمای است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۴ ۲۰ شهريور ۱۳۹۹
هر کس بخواهد قدرت نیروهای مسلح مارا امتحان کند بدون شک در آتش جهنم قدرت نیروهای مسلح کشورمان خواهد سوخت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۶ ۲۰ شهريور ۱۳۹۹
واقعا چرا ارتش نباید یدونه موشک جدید آزمایش کند موشک شلمچه که تکراریه پهپاد سیمرغ و زیردریایی فاتح هم تکراری اند به نظر من این رزمایش هیچ جذابیتی ندارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۶ ۲۰ شهريور ۱۳۹۹
واقعا چرا ارتش نباید یدونه موشک جدید آزمایش کند ؟
آخرین اخبار